سعادت آباد، بلوار دریا غربی، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۵

۰۲۱۸۸۳۷۹۰۳۱

۰۹۲۱۹۷۷۹۰۴۳

درخواست نوبت

جراحی لیفت صورت چیست: ماندگارترین روش لیفت صورت

جراحی لیفت صورت ماندگارترین و بهترین روش‌ برای جوانسازی و بهبود کلی فرم صورت است. ظاهر و شکل صورت با افزایش سن تغییر می‌کند. چراکه با کاهش کلاژن و الاستین، خاصیت ارتجاعی پوست صورت کم می‌شود. همچنین رسوبات چربی در برخی از نواحی صورت کاهش و در نواحی دیگر افزایش می‌یابند. این مسئله منجر به افتادگی پوست و ظهور چین‌وچروک‌ها می‌شود.

عمل لیفت صورت برخلاف تکنیک‌های لیفت صورت کلینیکال یا بدون جراحی، نیاز به بیهوشی عمومی دارد و ماندگاری و نتایج خیلی بهتری ارائه می‌دهد.

در ادامه به جزئیات بیشتری از مزایا، نحوه انجام، مراقبت‌های لازم و کاربردهای لیفت صورت با جراحی اشاره خواهیم کرد.

جراحی لیفت صورت چیست؟

جراحی لیفت صورت باز یا ریتیدکتومی، یک جراحی ترمیمی زیبایی است که با برداشتن، تغییر موقعیت و کشیدن پوست، چربی و عضلات، علائم پیری در صورت و گردن را بهبود می‌بخشد.

بدین‌شکل، پوست شل و افتاده صورت به‌خصوص روی گونه‌ها و چانه سفت می‌شود. همچنین خطوط عمیق کناره‌های بینی و گوشه‌های دهان برطرف می‌شوند، چربی اضافی صورت کم می‌شود و پوست شل و چربی اضافی گردن حذف می‌شوند.

لازم است بدانید که لیفت صورت با جراحی معمولاً روی دو سوم پایین صورت متمرکز است. بالای ابرو با لیفت پیشانی و پایین ناحیه فکی با لیفت گردن اصلاح می‌شود. اگر هر سه لیفت همزمان نیاز باشد، جراحی لیفت کامل صورت نامیده می‌شود.

مدت زمان ریکاوری

۲ هفته

مدت زمان عمل

۳ تا ۶ ساعت

برگشت به کار

۱ هفته

چه افرادی برای لیفت صورت با جراحی مناسب هستند؟

به طور کلی، شما کاندیدای خوبی برای جراحی لیفت صورت و گردن هستید اگر:

  • از نظر جسمی سالم و درگیر مشکلات پزشکی مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و انعقادی نباشید. زیرا این بیماری‌ها در روند بهبود محل برش پس از جراحی اختلال ایجاد می‌کنند.
  • سیگار نمی‌کشید و الکل مصرف نمی‌کنید.
  • از نظر روانی سالم و انتظارات واقع‌بینانه‌ای از ریتیدکتومی داشته باشید.

پزشکان معتقدند که لیفت صورت با جراحی، زمانی بیشترین اثرگذاری را دارد که پوست هنوز خاصیت ارتجاعی مناسب را داشته باشد. به‌همین‌دلیل 40 تا 60 سالگی، بازه سنی خوبی برای انجام این روش زیبایی است. اگرچه افرادی‌که جوان‌تر یا مسن‌تر هستند نیز گاهی اوقات می‌توانند کاندید جراحی لیفت صورت و گردن باشند.

کاربردهای جراحی لیفت صورت چیست؟

در طول عمل لیفت صورت، نه تنها پوست هر طرف صورت به عقب کشیده می‌شود؛ بلکه بافت‌های زیر پوست نیز تنظیم و پوست و چربی اضافی برداشته می‌شوند. این کار به صورت ظاهری جوان‌تر می‌دهد. البته لیفت گردن اغلب به‌عنوان بخشی از عمل لیفت صورت نیز انجام می‌شود.

این روش نمی‌تواند:

  • چین‌وچروک‌های سطحی، به‌خصوص در اطراف چشم و ابرو را برطرف کند.
  • خطوط اخم عمیق روی پیشانی را حذف کند.
  • آسیب‌های ناشی از نور خورشید یا لکه‌های پوستی را درمان کند.

به‌همین‌دلیل، اغلب همراه با سایر روش‌های زیبایی مانند تزریق بوتاکس و فیلر، لیفت شقیقه، لیفت ابرو، لیفت پلک، جراحی بینی، عمل سانترال لب و لایه‌برداری شیمیایی انجام می‌شود.

آیا لیفت صورت با جراحی روشی دائمی است؟

خیر، میزان ماندگاری جراحی لیفت صورت بین 8 تا 12 سال است و ممکن است نیاز به تکرار داشته باشد. بنابراین، نمی‌تواند روند پیری را متوقف کند.

به‌طورکلی، عمل لیفت صورت در مقایسه با روش‌های غیرجراحی لیفت صورت مانند لیفت MACS، لیفت با نخ، لیفت صورت با لیزر، لیفت صورت با دستگاه هایفوتراپی و کربوکسی تراپی، ماندگاری بیشتری دارد.

 جهت دریافت مشاوره رایگان جراحی لیفت صورت در مرکز زیبایی لیا می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

02188379031
02188596948

مزایای لیفت صورت با جراحی نسبت به دیگر روش‌های لیفت صورت چیست؟

همان طور که ذکر کردیم، بزرگترین مزیت این روش میزان ماندگاری بالای آن نسبت به دیگر روش‌ها است. به طور میانگین اثرات مطلوب آن روی جوانسازی صورت و گردن تا 8 سال باقی می‌مانند. این مسئله باعث می‌شود که برای سال‌ها از صرف هزینه‌های زیاد خلاص شوید. چراکه روشی مانند تزریق فیلر، هر 6 ماه یکبار باید تجدید شود.

از طرفی، پزشکان معتقدند اگر افتادگی پوست خیلی زیاد باشد، هیچ‌کدام از روش‌های غیرجراحی نمی‌توانند به اندازه جراحی لیفت صورت اثرگذار باشند. زیرا ریتیدکتومی یک جراحی باز است و قدرت تنظیم عضلات و حذف پوست و چربی‌های اضافی را دارد.

برخلاف باور عموم افراد، کمترین درد و ناراحتی را ایجاد می‌کند. همچنین، پس از انجام عمل به زمان بهبودی محدودی نیاز است.

بهترین کلینیک جراحی لیفت صورت کجاست؟

اگر به‌دنبال یک کلینیک زیبایی حرفه‌ای برای لیفت صورت هستید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات عالی کلینیک زیبایی لیا بهره‌مند شوید. زیرا بهترین جراح لیفت صورت در تهران و پزشکان متخصص پوست و مو، در این مرکز حضور دارند.

پس از جلسه مشاوره اولیه و مقدمات لازم، تمامی فرایند لیفت صورت با جراحی در بیمارستان‌هایی مجهز به جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی انجام خواهد شد. بدین‌شکل، با کمترین هزینه بهترین نتایج را دریافت خواهید کرد.

انواع عمل لیفت صورت

بسته به اینکه کدام ناحیه از پوست صورت و گردن باید لیفت و کشیده شود، انواع مختلفی از جراحی لیفت وجود دارد. در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

لیفت صورت به روش سنتی

در این روش جراح سعی می‌کند با ایجاد برش‌هایی در اطراف گوش‌ها، خط رویش مو و زیر چانه، بخش زیادی از پوست صورت و گردن را لیفت کند. به‌همین‌دلیل، از آن با عنوان لیفت کامل صورت نیز یاد می‌شود.

پس از ایجاد برش‌ها، جراح پوست را از بافت‌های زیرین جدا و ماهیچه‌ها و سایر ساختارهای حمایت‌کننده پوست صورت و گردن را سفت می‌کند. همچنین در صورت نیاز، چربی اضافی صورت و گردن را برمی‌دارد. سپس پوست را به روشی طبیعی روی صورت شما قرار می‌دهد و پوست اضافی را حذف می‌کند.

این جراحی به طور کلی برای افرادی‌که از افتادگی متوسط تا شدید پوست رنج می‌برند، مناسب است.

لیفت بخش میانی صورت یا لیفت گونه

در این روش، هدف بهبود ظاهر بخش میانی صورت یعنی گونه‌ها است. پس از ایجاد برش در این ناحیه، چربی‌های زیر پوست تنظیم و عضلات سفت می‌شود. در نهایت، پوست کشیده و لیفت می‌شود.

مینی لیفت صورت

این نوع عمل، صرفاً برای لیفت پوست شل اطراف گردن و خط فک یا یک سوم پایینی صورت انجام می‌شود. به‌همین‌دلیل، سریعتر و کم‌تهاجمی‌تر از سایر جراحی‌های لیفت صورت، به‌خصوص لیفت کامل صورت است. جراحان معمولاً به افرادی‌که فقط علائم اولیه افتادگی صورت دارند، مینی لیفت صورت را توصیه می‌کنند.

پزشکان کلینیک زیبایی لیا به شما برای انتخاب بهترین روش لیفت صورت کمک می‌کنند.

جراحی لیفت صورت

قیمت جراحی لیفت صورت و گردن

هزینه عمل لیفت صورت بسته به میزان افتادگی پوست، سن و شرایط بالینی بیمار، نوع روش لیفت صورت و میزان مهارت جراح متغیر است.

بهتر است برای برآورد دقیق هزینه از قبل در این زمینه با پزشکان حاضر در کلینیک صحبت کنید.

مراقبت‌های لازم قبل از جراحی

قبل از انجام جراحی، پزشک شما را معاینه می‌کند و طبق نتایج آن نوع روش لیفت صورت را تعیین می‌کند. همچنین دستور انجام آزمایش خون و نوار قلب را می‌دهد تا شرایط بالینی شما را بررسی کند.

در نهایت، سوالاتی در مورد سبک زندگی، بیماری‌های زمینه‌ای و داروهای مصرفی شما می‌پرسد و نکات زیر را گوشزد می‌کند:

  • یک تا دو هفته قبل از جراحی، اجازه سیگار کشیدن را ندارید. زیرا دود تنباکو در روند بهبود محل جراحی اختلال ایجاد می‌کند.
  • از چند روز قبل از جراحی باید مصرف آسپرین و برخی از داروهای ضدالتهابی را متوقف کنید. زیرا خطر خونریزی را افزایش می‌دهند.
  • 8 تا 10 ساعت قبل از جراحی، از خوردن هر نوع غذا یا نوشیدنی خودداری کنید و ناشتا باشید.

نحوه انجام جراحی لیفت صورت

اگر نگرانی خاصی برای لیفت صورت با جراحی وجود نداشته باشد، این روش تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. سپس بسته به نوع جراحی لیفت صورت، جراح برش‌هایی روی نواحی زیر ایجاد می‌کند:

  • محل رویش موها در شقیقه
  • دور گوش‌ها
  • زیر چانه
  • قسمت میانی صورت و گونه‌ها
  • اطراف گردن

اندازه برش‌ها نیز براساس نوع لیفت متفاوت است. معمولاً جراح همه این موارد را قبل از جراحی با شما در میان خواهد گذاشت.

در نهایت، سعی می‌شود با دقت زیادی برای تغییر موقعیت یا برداشتن پوست و چربی اضافی صورت و سفت کردن عضلات اقدام شود. هنگامی‌که لیفت صورت انجام شد، برش‌ها به کمک بخیه‌های قابل حل یا چسب پوست بسته می‌شوند و به کمک بانداژ پانسمان می‌شوند.

لیفت صورت با جراحی، معمولاً 3 تا 6 ساعت طول می‌کشد. البته اگر با سایر روش‌های زیبایی همزمان انجام شود، ممکن است بیشتر طول بکشد.

 وقتی وضعیت شما به ثبات رسید، می‌توانید بیمارستان یا کلینیک را ترک کنید. معمولاً قبل از ترک بیمارستان، جراح دستورالعمل‌های خاصی مانند نحوه مراقبت از محل جراحی را به شما می‌دهد.

همچنین در صورت لزوم، برای کنترل درد و تورم و پیشگیری از عفونت، داروهایی برای شما تجویز می‌کند.

اقدامات لازم بعد از لیفت توتال صورت

بعد از جراحی لیفت صورت و گردن، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • درد خفیف تا متوسط
  • خونریزی خفیف
  • تورم
  • کبودی
  • بی‌حسی صورت

جای نگرانی نیست، زیرا این عوارض موقتی هستند و خود‌به‌خود طی یک تا دو هفته برطرف می‌شوند.

اگرچه وجود بانداژ و مصرف داروهای مسکن و ضدالتهاب، کمک زیادی به کاهش تورم و کبودی می‌کند، اما می‌توانید از کمپرس یخ نیز استفاده کنید.

همچنین بهتر است تا چند روز هنگام استراحت کردن، به کمک یک بالش سر خود را بالاتر از سطح قفسه سینه قرار دهید. از سایر نکات قابل توجه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از اعمال فشار بر روی برش‌ها خودداری کنید.
  • تا یک ماه از استفاده از لوازم آرایش خودداری کنید.
  • تا سه هفته از انجام فعالیت بدنی یا ورزش شدید خودداری کنید.
  • به مدت سه هفته از قرار گرفتن محل برش‌ها در معرض آفتاب مستقیم خودداری کنید. پس از گذشت این مدت، از ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

نوبت دهی آنلاین جراحی لیفت صورت

در هر ساعت شبانه روز با ثبت اطلاعات خود، به صورت آنلاین نوبت خود را رزرو کنید.

عوارض و خطرات لیفت صورت با جراحی

ریتیدکتومی در کنار عوارض موقتی ممکن است با خطرات زیر نیز همراه باشد:

  • ماندن اسکار یا جای زخم
  • هماتوم (تجمع خون در زیر پوست)
  • آسیب عصبی
  • ریزش مو موقت یا دائمی در نزدیکی محل‌های برش

به طور کلی، انجام چنین جراحی نیاز به مهارت دارد و اگر جراح حرفه‌ای نباشد، ممکن است با مشکلاتی دیگری مانند قرینه نبودن صورت یا کاهش حجم بیش‌ازحد صورت مواجه شوید.

بخش عمده این عوارض در اثر بی‌دقتی یا عدم دانش کافی جراح و همین طور بهداشت پایین مکان جراحی به وجود می‌آید. بنابرین باید در انتخاب کلینیک و جراح خود دقت فراوانی کنید.

سوالات متداول

آیا جراحی لیفت صورت و گردن دردناک است؟

خیر، زیرا لیفت صورت با جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. بعد از اتمام آن نیز جراح برای شما داروهای ضددرد و ضدالتهاب تجویز می‌کند تا در منزل مصرف کنید.

سن مناسب جراحی لیفت صورت چقدر است؟

از نظر پزشکان، نمی‌توان بهترین سن را برای انجام لیفت صورت با جراحی اعلام کرد. چراکه افراد ژنتیک و سبک زندگی متفاوتی دارند. با این وجود، اکثر افراد در بازه سنی 40 تا 60 سالگی برای عمل لیفت صورت اقدام می‌کنند. زیرا در این دوران علائم پیری صورت مانند شلی و افتادگی پوست و چین‌و‌چروک‌ها ظاهر می‌شوند.

مدت زمان دوره نقاهت لیفت صورت با جراحی چقدر است؟

اگر جراحی لیفت کامل صورت انجام داده باشید، معمولا بعد از گذشت ۱ تا ۲ هفته می‌توانید به سرکار بازگردید. اما اگر تحت یک روش کم‌تهاجمی‌تر مانند مینی لیفت صورت قرار گرفته باشید، می‌توانید بعد از 5 تا 7 روز به سر کار خود بازگردید. با این حال، ممکن است 2 تا 3 ماه طول بکشد تا چهره شما به حالت عادی برگردد.

نتایج عمل لیفت صورت، تا چه اندازه طبیعی به نظر می‌رسند؟

در مقایسه با روش‌هایی مانند تزریق فیلر، عمل لیفت صورت ظاهر طبیعی‌تری به صورت شما می‌دهد. زیرا دستکاری زیادی انجام نمی‌شود و فقط عضلات سفت شده و چربی و پوست اضافی برداشته می‌شوند.

نوبت خود را رزرو کنید.

آخرین مقالات و اخبار

بهترین جراح لیفت صورت تهران کیست؟

افراد بسیاری با افزایش سن و ظهور‌چین‌وچروک‌ها روی پوست به سراغ عمل‌های زیبایی مانند لیفت صورت می‌روند. در جراحی لیفت صورت، پوست گونه و فک کشیده می‌شود تا خطوط این نواحی از بین‌ برود و در نتیجه‌ پوست جوان‌ و شاداب‌تر به‌نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید این عمل حساس و ظریف را...

ماندگاری بوکال فت چقدر است؟

عمل‌های زیبایی به شما کمک می‌کنند تا به چهره‌ای دلخواه خود دست پیدا کنید و اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید. جراحی بوکال فت روشی است که به تخلیه چربی اضافی صورت مخصوصاً ناحیه زیر گونه می‌پردازد و چهره‌ را خاص‌تر می‌کند. بسیاری از کسانی که قصد دارند این جراحی را انجام...

همه چیز در مورد جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

پوست دور چشم یکی از اولین نواحی است که با افزایش سن، چروک‌ها در‌ آن آشکار می‌شوند. با بالارفتن سن، بافت‌های زیر چشم ضعیف و شل می‌شوند. بدین ترتیب افراد در قسمت پلک پایینی با مشکلاتی مانند افتادگی یا پف روبرو خواهند شد. علاوه‌بر افزایش سن، ژنتیک نیز نقش مهمی در ایجاد...

آخرین مقالات لیفت صورت

بهترین جراح لیفت صورت تهران کیست؟

افراد بسیاری با افزایش سن و ظهور‌چین‌وچروک‌ها روی پوست به سراغ عمل‌های زیبایی مانند لیفت صورت می‌روند. در جراحی لیفت صورت، پوست گونه و فک کشیده می‌شود تا خطوط این نواحی از بین‌ برود و در نتیجه‌ پوست جوان‌ و شاداب‌تر به‌نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید این عمل حساس و ظریف را...

ماندگاری بوکال فت چقدر است؟

عمل‌های زیبایی به شما کمک می‌کنند تا به چهره‌ای دلخواه خود دست پیدا کنید و اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید. جراحی بوکال فت روشی است که به تخلیه چربی اضافی صورت مخصوصاً ناحیه زیر گونه می‌پردازد و چهره‌ را خاص‌تر می‌کند. بسیاری از کسانی که قصد دارند این جراحی را انجام...

هزینه بوکال فت در تهران سال 1403

این روزها باوجود عمل‌های زیبایی مختلف با هزینه معقول می‌توانید به چهره دلخواه خود دست پیدا کنید. یکی از عمل‌های زیبایی که به صورت شما زیبایی خاصی می‌بخشد و آن‌را منحصربه‌فرد می‌سازد، بوکال فت است. در این عمل، چربی‌های اضافی نواحی مختلف صورت برداشته می‌شود تا چهره...

نظرات شما

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *