سعادت آباد، بلوار دریا غربی، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۵

۰۲۱۸۸۳۷۹۰۳۱

۰۹۲۱۹۷۷۹۰۴۳

درخواست نوبت

مینی لیفت صورت چیست؟ مزایا، ماندگاری و عوارض

همانطورکه سن شما افزایش پیدا می‌کند، به‌تدریج چین‌و‌چروک‌ها، گونه‌های افتاده و خطوط لبخند شروع به نمایان شدن می‌کنند. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی، می‌توان تاحدودی این علائم را اصلاح کرد. جراحی لیفت صورت یک روش معمول است که از گذشته تا به امروز برای رفع افتادگی شدید پوست صورت و گردن انجام می‌شود.

در این روش، جراح پلاستیک 2 برش کوچک در اطراف خط مو برای بالا کشیدن پوست و بافت بخش میانی تا پایینی صورت ایجاد می‌کند. همچنین بخش زیادی از پوست اضافی را بر می‌دارد و اگر لازم باشد بافت‌های زیرین پوست را نیز دستکاری می‌کند. این کار به‌نوبه‌خود می‌تواند به سفت شدن پوست و کاهش چین‌و‌چروک‌ها کمک کند

مینی لیفت صورت چیست؟

مینی لیفت صورت یک جراحی ضدپیری است که پزشکان برای افرادی‌که فقط در قسمت یک‌سوم پایینی صورت (به‌خصوص در امتداد خط فک) کمی افتادگی پوست دارند، انجام می‌دهند.

این مسئله کمک زیادی به کاهش عوارض و بهبود سریع‌تر محل زخم کرده است. چراکه در مینی لیفت صورت نیازی به دسترسی به بافت‌های عمیق‌تر نیست و برش‌های کوچکتری ایجاد می‌شوند.

این جراحی می‌تواند خطوط عمیق‌ لبخند را صاف، گونه‌ها را پُرتر و خط فک را بازسازی کند.

مینی لیفت صورت

در چه مواقعی انجام مینی لیفت صورت لازم است؟

اینکه آیا مینی لیفت برای شما لازم است یا خیر، به محل و میزان افتادگی پوست صورت شما بستگی دارد.

اگر علائم پیری، افتادگی پوست و تجمع چربی خیلی زیاد باشند، احتمالاً جراح به‌جای مینی لیفت، انجام جراحی لیفت کامل صورت را توصیه می‌کند. زیرا افرادی‌که علائم پیری گسترده‌تر یا پیشرفته‌تری در صورت دارند، ممکن است از مینی لیفت سود زیادی نبرند.

گاهی اوقات همراه با لیفت صورت، لیفت چشم یا لیفت ابرو یا لیفت سانترال لب نیز انجام می‌شود. چراکه این روش به طور عمده خط فک و گونه‌ها را هدف قرار می‌دهد.

ماندگاری مینی لیفت صورت چقدر است؟

اگرچه نتایج این روش 5 تا 10 سال ماندگار هستند؛ اما لازم است بدانید که بعد از عمل، صورت و پوست شما به روند پیری خود ادامه می‌دهند. بنابراین، ممکن است حدود 10 سال پس از لیفت صورت به انجام سایر روش‌های زیبایی مانند تزریق فیلر و بوتاکس، هایفوتراپی و غیره نیاز داشته باشید.

بهترین سن برای مینی لیفت صورت چقدر است؟

اکثر افرادی‌که این روش را انتخاب می‌کنند، در اواخر 30 سالگی تا اواسط 40 سالگی هستند. زیرا برای مینی لیفت، پوست صورت باید انعطاف‌پذیری مناسبی داشته باشد و پوست اضافی زیادی روی صورت و گردن وجود نداشته باشد. مطمئناً جراح قبل از عمل به این نکته توجه می‌کند.

اخیراً یک مطالعه معتبر نشان داد، 92 درصد از افرادی‌که قبل از 40 سالگی لیفت صورت انجام داده بودند، از نتایج آن راضی هستند.

هزینه مینی لیفت صورت چقدر است؟

هزینه مینی لیفت صورت به عوامل متعددی مانند موارد زیر بستگی دارد:

  • میزان پیچیدگی روش و اینکه چه مقدار از بخش زیرین صورت نیاز به اصلاح دارد.
  • میزان مهارت و تجربه جراح پلاستیک و زیبایی
  • موقعیت مکانی و جغرافیایی کلینیک زیبایی
  • نوع روش بیهوشی مورد استفاده

به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم از قبل در این مورد با کلینیک صحبت کنید. اصولاً هزینه مینی لیفت صورت کمتر از لیفت کامل صورت است.

 جهت دریافت مشاوره جراحی لیفت صورت در کلینیک زیبایی لیا می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

02188379031
02188596948

کسب آمادگی برای انجام مینی لیفت 

از قبل در مورد بیماری‌های زمینه‌ای و تمام داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید صحبت کنید. زیرا لازم است برای کنترل خونریزی، از یک هفته قبل خوردن داروهای ضدانعقاد و ضدالتهاب را متوقف کنید.

از 4 تا 6 هفته قبل، از مصرف سیگار و الکل پرهیز کنید. قبل از مراجعه برای جراحی، دوش بگیرید و از هیچ‌گونه لوازم آرایشی یا بهداشتی استفاده نکنید.

نحوه انجام جراحی

این نوع لیفت صورت را می‌توان با بی‌حسی موضعی یا تحت بیهوشی عمومی انجام داد. مراحل انجام آن عبارتند از:

  1. ابتدا جراح یک برش کوچک در جلوی هر گوش ایجاد می‌کند. این کار کمک می‌کند تا جای زخم به‌خوبی در انحنای طبیعی گوش پنهان شود.
  2. سپس لایه‌های پوست و بافت نرم از لایه عضلانی جدا می‌شوند.
  3. در مرحله بعد، جراح به‌آرامی پوست و بافت نرم را به سمت گوش می‌کشد تا خط فک صاف و پوست سفت شود. همچنین پوست شل و اضافی برداشته می‌شود.
  4. در نهایت، برش‌ها با استفاده از بخیه‌های ظریف بسته می‌شوند و محل جراحی پانسمان می‌شود.

اصولا روش‌های جوانسازی صورت مانند مینی لیفت غبغب و مینی لیفت شقیقه، نیازمند مجموعه‌ای از مهارت‌ها و هنر دست جراح هستند. پس اگر به‌دنبال نتایج طبیعی هستید، در انتخاب کلینیک و جراح پلاستیک و زیبایی خود دقت کنید.

مراقبت‌های بعد از لیفت

بعد از انجام این روش، نیازی به بستری شدن نیست و می‌توانید به منزل بازگردید. بروز کمی درد، تورم و کبودی در محل جراحی طبیعی است و جای نگرانی ندارد. معمولا این علائم طی 1 تا 3 هفته به‌صورت خود‌به‌خود برطرف می‌شوند.

بعد از گذشت حدود 10 روز می‌توانید برای کشیدن بخیه‌ها به کلینیک مراجعه کنید. ممکن است پس از انجام این کار همچنان مقداری کبودی و تورم را تجربه کنید.

بهتر است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که حداقل تا یک هفته بعد از مینی لیفت صورت، بتوانید به میزان زیادی استراحت کنید.

برای کاهش تورم صورت و تسریع بهبودی، به مدت 3 هفته از ورزش کردن و انجام فعالیت بدنی شدید خودداری کنید. حداقل به مدت 2 هفته از سیگار کشیدن و مصرف الکل خودداری کنید. زیرا باعث تداخل در روند بهبودی می‌شوند.

عوارض و خطرات احتمالی مینی لیفت صورت

لیفت مینی صورت نسبت به لیفت کامل صورت درد کمتری دارد، زیرا روشی کم‌تهاجمی‌تر است. همچنین دوره نقاهت کوتاه‌تر و بهبود سریع‌تری دارد و میزان تورم و کبودی بعد از انجام آن کمتر است. با این وجود، احتمال بروز عوارض زیر در برخی از افراد وجود دارد:

  • عفونت زخم
  • هماتوم (جمع شدن خون در زیر پوست)
  • سروما (جمع شدن مایع در زیر پوست)
  • نکروز پوست

مطمئنا تجربه و تخصص بالای جراح پلاستیک، می‌تواند خطر بروز این عوارض را پس از عمل کاهش دهد.

تفاوت مینی لیفت و لیفت مینیمال صورت چیست؟

برخلاف باور عموم افراد، لیفت مینیمال صورت با لیفت مینی تفاوت دارد. لیفت مینیمال صورت نوعی لیفت سطحی پوست است که در آن جراح به میزان خیلی اندکی پوست را به سمت بالا می‌کشد.

در واقع واژه مینیمال نشان‌دهنده حداقل دستکاری روی بخش‌های مختلف صورت برای جوانسازی است. درحالی‌که در مینی لیفت پوست به اندازه کافی کشیده می‌شود، اما فقط پوست نیمه پایینی صورت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

اگر قصد دارید از لیفت مینی صورت برای جوانسازی استفاده کنید، کلینیک زیبایی لیا می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. خدمات عالی و کادر حرفه‌ای این مرکز و تجهیزات پیشرفته آن، باعث شده‌اند که به‌عنوان بهترین مرکز فیشیال غرب تهران و جراحی‌های زیبایی سرپایی شناخته شود. مطمئنا در این شرایط دیگر نگران کسب نتایج غیرطبیعی و نامطلوب و مواجهه با عوارض احتمالی نخواهید بود.

برچسب‌ها:

دسته بندی‌ها

آخرین مقالات و اخبار

بهترین جراح لیفت صورت تهران کیست؟

افراد بسیاری با افزایش سن و ظهور‌چین‌وچروک‌ها روی پوست به سراغ عمل‌های زیبایی مانند لیفت صورت می‌روند. در جراحی لیفت صورت، پوست گونه و فک کشیده می‌شود تا خطوط این نواحی از بین‌ برود و در نتیجه‌ پوست جوان‌ و شاداب‌تر به‌نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید این عمل حساس و ظریف را...

ماندگاری بوکال فت چقدر است؟

عمل‌های زیبایی به شما کمک می‌کنند تا به چهره‌ای دلخواه خود دست پیدا کنید و اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید. جراحی بوکال فت روشی است که به تخلیه چربی اضافی صورت مخصوصاً ناحیه زیر گونه می‌پردازد و چهره‌ را خاص‌تر می‌کند. بسیاری از کسانی که قصد دارند این جراحی را انجام...

همه چیز در مورد جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

پوست دور چشم یکی از اولین نواحی است که با افزایش سن، چروک‌ها در‌ آن آشکار می‌شوند. با بالارفتن سن، بافت‌های زیر چشم ضعیف و شل می‌شوند. بدین ترتیب افراد در قسمت پلک پایینی با مشکلاتی مانند افتادگی یا پف روبرو خواهند شد. علاوه‌بر افزایش سن، ژنتیک نیز نقش مهمی در ایجاد...

 مقالات مرتبط

بهترین جراح لیفت صورت تهران کیست؟

افراد بسیاری با افزایش سن و ظهور‌چین‌وچروک‌ها روی پوست به سراغ عمل‌های زیبایی مانند لیفت صورت می‌روند. در جراحی لیفت صورت، پوست گونه و فک کشیده می‌شود تا خطوط این نواحی از بین‌ برود و در نتیجه‌ پوست جوان‌ و شاداب‌تر به‌نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید این عمل حساس و ظریف را...

ماندگاری بوکال فت چقدر است؟

عمل‌های زیبایی به شما کمک می‌کنند تا به چهره‌ای دلخواه خود دست پیدا کنید و اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید. جراحی بوکال فت روشی است که به تخلیه چربی اضافی صورت مخصوصاً ناحیه زیر گونه می‌پردازد و چهره‌ را خاص‌تر می‌کند. بسیاری از کسانی که قصد دارند این جراحی را انجام...

هزینه بوکال فت در تهران سال 1403

این روزها باوجود عمل‌های زیبایی مختلف با هزینه معقول می‌توانید به چهره دلخواه خود دست پیدا کنید. یکی از عمل‌های زیبایی که به صورت شما زیبایی خاصی می‌بخشد و آن‌را منحصربه‌فرد می‌سازد، بوکال فت است. در این عمل، چربی‌های اضافی نواحی مختلف صورت برداشته می‌شود تا چهره...

نظرات شما

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *