سعادت آباد، بلوار دریا غربی، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۵

۰۲۱۸۸۳۷۹۰۳۱

۰۹۲۱۹۷۷۹۰۴۳

درخواست نوبت

عمل ابدومینوپلاستی یا تامی تاک چیست؟ مزایا، محدودیت و عوارض

ابدومینوپلاستی عمل برداشتن پوست اضافی شکم است. در طی این عمل پوست و چربی که از شکم برداشته می‌شود، ابتدا در لایه زیرین (فاسیا) توسط بخیه‌هایی جمع می‌شود تا افتادگی جداره شکم کمتر شود. بدین‌شکل، ظاهر شکم صاف می‌شود و فرم زیباتری می‌گیرد.

عمل ابدومینوپلاستی یا تامی تاک چیست؟

ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty) یا تامی تاک (tummy tuck)، به‌عنوان یک جراحی زیبایی یا ترمیمی برای سفت کردن ماهیچه‌هایی که به‌دنبال بارداری شکافته و شل شده‌اند یا برای برداشتن چربی و پوست شل و اضافی از شکم پس از کاهش وزن زیاد استفاده می‌شود.

عمل ابدومینوپلاستی یک جراحی باز است و برای انجام آن یک برش سرتاسری در زیر شکم ایجاد می‌شود. بنابراین، روش بی‌خطری نیست. همچنین این عمل تحت بیهوشی انجام می شود و دوره ریکاوری آن بین 3 تا 4 هفته زمان لازم دارد.

مدت زمان ریکاوری

۳ تا ۴ هفته

مدت زمان عمل

۲ تا ۳ ساعت

برگشت به کار

۲ هفته

 جهت دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه عمل ابدومینوپلاستی در مرکز زیبایی لیا می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

02188379031
02188596948

مزایای جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

اگر به‌دلایل ژنتیک، کاهش وزن شدید، بارداری، سابقه جراحی سزارین و افزایش سن، از ظاهر شکم خود راضی نیستید، ممکن است پزشک عمل ابدومینوپلاستی را توصیه کند. زیرا معمولاً در این شرایط، خاصیت ارتجاعی پوست به حداقل می‌رسد و بافت همبند شکم ضعیف می‌شود.

شاید بتوان چربی اضافی شکم را با تغییر در سبک زندگی برطرف کرد. اما پوست اضافی و عضلات افتاده باید با ایجاد برش حذف شوند و شکل بگیرند. تامی تاک می‌تواند:

  • به بازیابی عضلات ضعیف یا جدا شده شکم کمک می‌کند.
  • شکل و اندازه شکم را تغییر دهد تا ظاهری محکم‌ و صاف‌تر به خود بگیرد.
  • به کاهش خطر بروز خارش و عفونت‌های پوستی ناشی از پوست اضافی شکم کمک کند.
  • چربی‌های اضافی نواحی مختلف شکم را یکباره تخلیه کند.
  • با تنظیم عضلات شکم، عملکرد مثانه را بهبود بخشد.

این روش را می‌توان در ترکیب با سایر روش‌های زیبایی کانتورینگ بدن مانند لیپوساکشن و جراحی سینه (ماموپلاستی) انجام داد.

چه افرادی برای جراحی ابدومینوپلاستی مناسب هست؟

معمولاً این عمل برای افرادی توصیه می‌شود که:

  • پوست و چربی اضافه شکم یا ناحیه اطراف آن دارند.
  • دیواره شکم ضعیفی داشته باشند و حالت افتادگی دارد.
  • از ظاهر شکم خود راضی نیستند و نیاز به تصویر بدنی زیبایی دارند.
  • به دلایل ژنتیک، بارداری، تغییرات وزن، سن و جراحی های قبلی مانند سزارین فرم شکم مناسبی ندارند.
  • به دنبال رفع جای اسکار و ترک‌های پوستی جراحی‌های دیگر هستند.

ابدومینوپلاستی برای چه افرادی مناسب نیست؟

عمل ابدومینوپلاستی برای همه افراد مناسب نیست. پزشک ممکن است در مورد انجام این عمل به شما هشدار دهد اگر:

  • در حال برنامه‌ریزی برای کاهش یا افزایش وزن قابل توجه هستید.
  • باردار یا در حال برنامه‌ریزی بارداری هستید. زیرا در طی بارداری ماهیچه‌ها و پوست شکم کشیده می‌شوند.
  • یک بیماری مزمن شدید مانند بیماری قلبی یا دیابت دارید. زیرا برای انجام این عمل باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید.
  • طی 6 ماه گذشته شاخص توده بدنی شما بیشتر از 30 است.
  • مدت طولانی است که سیگار می‌کشید.
  • سابقه عمل جراحی شکم دارید که باعث ایجاد بافت اسکار قابل توجهی شده است.

لازم است بدانید که عمل ابدومینوپلاستی راه‌ حلی برای کاهش وزن نیست. زیرا اگر بعد از انجام آن یک سبک زندگی سالم نداشته باشید، احتمال تجمع دوباره چربی در ناحیه شکم وجود دارد.

عوارض و محدودیت‌های عمل ابدومینوپلاستی

تامی تاک مانند هر جراحی دیگری، خطراتی دارد. معمولاً جراح این مسئله را با شما در میان می‌گذارد تا بتوانید در مورد سلامتی خود تصمیمی آگاهانه بگیرید. از خطرات و عوارض ابدومینوپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی
  • درد و تورم
  • عفونت
  • سروما (تجمع مایع در زیر پوست محل جراحی)
  • آسیب به بافت‌های زیرین شکم
  • بهبود ضعیف محل زخم
  • ماندن اسکار یا جای زخم
  • لخته شدن خون
  • بی‌حسی یا تغییر در احساس پوست، به‌دلیل آسیب عصبی
  • واکنش نامطلوب به مواد بیهوشی

در صورت داشتن یک بیماری زمینه‌ای که بر گردش خون یا بهبود زخم شما تأثیر می‌گذارد یا مصرف سیگار، خطر بروز این عوارض افزایش می‌یابد. شما می‌توانید با پیروی از دستورالعمل‌های جراح ماهر، خطرات خود را کاهش دهید.

قیمت و هزینه تامی تاک

هزینه ابدومینوپلاستی بسته به شرایط بالینی فرد، میزان تجمع چربی و افتادگی پوست شکم، نوع روش مورد استفاده و میزان مهارت جراح متغیر است. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم قبل از انجام این روش جراحی پلاستیک، در مورد هزینه نهایی آن با جراح خود صحبت کنید.

عمل ابدومینوپلاستی را در کدام کلینیک انجام دهیم؟

جراحی ابدومینوپلاستی می‌تواند به شما کمک کند که بعد از تغییر اندازه شکم به ظاهری که می‌خواهید برسید. پیشنهاد ما به شما برای انجام این روش، کلینیک زیبایی لیا است.

تیم جراحی پلاستیک کلینیک لیا تحت نظر دکتر علیرضا درودگر یکی از بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران، از دانش به‌روز و تجهیزات مدرن برخوردار هستند. مطمئناً در این شرایط، نه تنها خطر بروز عوارض جانبی به حداقل می‌رسد، بلکه بهترین نتایج حاصل خواهد شد. این نوید را به شما می‌دهیم که هزینه انواع جراحی زیبایی شکم در کلینیک زیبایی لیا، به‌صرفه و مطابق با تعرفه وزارت بهداشت است.

عمل ابدومینوپلاستی

انواع عمل ابدو

جراحی ابدومینوپلاستی انواع مختلفی مانند موارد زیر دارد که ممکن است جراح شما را برای رسیدن به اهدافتان انجام یکی از آن‌ها را توصیه کند:

ابدومینوپلاستی کامل

برای انجام این روش، جراح یک برش سرتاسری به‌صورت افقی در قسمت پایین شکم و بالای ناحیه تناسلی ایجاد می‌کند. اگرچه طول برش براساس مقدار پوست اضافی متفاوت است، اما ماهیچه‌های زیرین در کل ناحیه شکم، ازجمله اطراف ناف، به خوبی سفت می‌شوند.

مینی ابدومینوپلاستی

در مینی ابدومینوپلاستی فقط پوست اضافی زیر ناف حذف و عضلات پایین شکم سفت می‌شوند. به‌همین‌دلیل، برش کوتاه‌تری ایجاد می‌شود.

معمولاً محل برش بین ناف و پایین شکم است و هیچ برشی در اطراف ناف ایجاد نمی‌شود.

ابدومینوپلاستی محیطی

در این روش قرار است که شکل بدن شما را از هر طرف تغییر کند. به‌همین‌دلیل، جراح برش طولانی در قسمت جلویی (شکم) و پشت (کمر و باسن) شما ایجاد می‌کند.

ابدومینوپلاستی فلور دِ لیس (Fleur-de-lis)

در این نوع جراحی ابدومینوپلاستی، جراح پلاستیک یک برش عمودی و یک برش افقی به شکل T در ناحیه شکم ایجاد می‌کند. برخی آن را شبیه به فلور-دلیس (گل زنبق) می‌دانند. معمولاً این روش برای افرادی‌که مقدار زیادی وزن، 45 کیلوگرم یا بیشتر، از دست داده‌اند؛ انجام می‌شود.

پزشک متخصص در کلینیک لیا بسته به شرایط شما، یکی از انواع تامی تاک را در نظر می‌گیرد.

اقدامات قبل از عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

ابتدا برای مشاوره با یک جراح پلاستیک اقدام کنید. معمولاً جراح در این جلسه سابقه پزشکی شما و سابقه انجام هرگونه جراحی را بررسی خواهد کرد. زیرا اگر یک بیماری زمینه‌ای داشته باشید، خطر بروز عوارض جانبی وجود دارد.

همچنین سوالاتی در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید، می‌پرسد. زیرا از چند روز قبل و بعد از جراحی ابدومینوپلاستی باید خوردن داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و ضدانعقاد را متوقف کنید. این داروها خطر خونریزی و کبودی را افزایش می‌دهند. اگر به هر دارویی به‌خصوص داروهای بیهوشی حساسیت دارید، حتما اطلاع دهید.

سپس جراح یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و شکم شما را معاینه می‌کند. همچنین اگر اضافه وزن داشته باشید، توصیه می‌کند که قبل از عمل به اندازه کافی وزن کم کنید. زیرا کاهش وزن قابل توجه بعد از عمل می‌تواند تغییراتی در نتایج زیبایی بدست‌آمده ایجاد کند.

در نهایت، جراح آزمایش‌های لازم مانند آزمایش خون و سونوگرافی شکم را تجویز می‌کند. پس از کسب اطلاعات لازم در مورد شما، وی توضیح خواهد داد که کدام نوع عمل تامی تاک برای وضعیت شما مناسب است.

نحوه انجام جراحی ابدومینوپلاستی چگونه است؟

معمولاً عمل ابدومینوپلاستی در بیمارستان یا یک مرکز جراحی سرپایی انجام می‌شود. در حین انجام آن، شما تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت که درد را احساس نمی‌کنید. بسته به اهداف شما و میزان تغییری که می‌خواهید مشاهده کنید، روش‌های مختلفی برای عمل ابدومینوپلاستی وجود دارد. بر این اساس، جراح شکل و طول برش را تعیین می‌کند.

پس از ایجاد برش، چربی‌های اضافی شکم تخلیه می‌شوند. سپس بافت همبند روی عضلات شکم و عضلات افتاده کشیده و با بخیه سفت می‌شوند.

در نهایت جراح قسمت‌های افتاده و شل پوست شکم را برش می‌دهد و بخش‌های باقی‌مانده را می‌کشد و روی هم بخیه می‌زند.

جراح پلاستیک همچنین پوست اطراف ناف را تغییر می‌دهد. در واقع ناف از طریق یک برش کوچک بیرون‌ آورده می‌شود و در موقعیت طبیعی خود بخیه می‌شود.

در طول عمل ممکن است برای جلوگیری از عفونت آنتی‌بیوتیک به شما داده شود. همچنین لوله‌های کوچکی در امتداد محل برش قرار داده شوند تا خون یا مایعات اضافی تخلیه شوند. ناحیه جراحی‌شده ضدعفونی و بانداژ می‌شود و به اتاق ریکاوری منتقل می‌شوید.

کل فرآیند عمل ابدومینوپلاستی حدود 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد. پس از جراحی، تا زمانی‌که داروی بیهوشی شما از بین برود و جراح وضعیت شما را تأیید کند، تحت نظر خواهید بود. معمولاً جای زخمی که باقی می‌ماند، در امتداد چین طبیعی خط بیکینی قرار دارد و خیلی نمایان نیست.

نوبت دهی آنلاین جراحی ابدومینوپلاستی

در هر ساعت شبانه روز با ثبت اطلاعات خود، به صورت آنلاین نوبت خود را رزرو کنید.

مراقبت‌های لازم بعد از عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

ممکن است با از بین رفتن اثر داروی بیهوشی، احساس خستگی و سردرگمی کنید. همچنین بروز کمی خونریزی، تورم و درد بعد از تامی تاک طبیعی است. به‌همین‌دلیل، داروهای ضدالتهاب و مسکن به شما داده می‌شود.

اعضای تیم پزشکی لیا به شما کمک می‌کنند تا همان روز اول بعد از عمل ابدومینوپلاستی راه بروید تا از تشکیل لخته‌های خون جلوگیری شود.

معمولاً دِرن‌ها تا چند روز پس از جراحی در جای خود باقی می‌مانند. تا آن زمان باید مصرف آنتی‌بیوتیک را ادامه دهید. همچینین جراح ممکن است برای مدت کوتاهی، یک داروی رقیق‌کننده خون برای شما تجویز کند.

تقریباً تا 6 هفته پس از عمل، باید یک لباس حمایتی مخصوص شکم ‌بپوشید.  

در زمان مرخص شدن از بیمارستان، جراح پلاستیک دستورالعمل‌های خاصی را به شما می‌دهد که باید رعایت کنید تا روند بهبودی تسریع شود. در این دستورالعمل به نحوه مراقبت از جای زخم، مسکن‌های بی‌خطر و بهترین راه برای نشستن یا دراز کشیدن اشاره شده است. چراکه تا شش هفته اول پس از عمل جراحی شکم، باید مراقب نوع حرکات خود باشید. همچنین باید از موقعیت‌هایی که خط برش را تحت فشار قرار می‌دهند (مانند خم شدن سریع)، برای جلوگیری از باز شدن مجدد محل زخم اجتناب کنید. تا می‌توانید در این مدت استراحت کنید و فعالیت بدنی شدید نداشته باشید. از دویدن یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید و صرفا هر روز پیاده‌روی کوتاه داشته باشید.

عمل ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین امکانپذیر است؟

اگرچه امکان انجام سزارین همراه با ابدومینوپلاستی وجود دارد، اما مطالعات نشان داده‌اند که این کار اثرات زیبایی‌شناختی مطلوبی به همراه ندارد.

همچنین هر دو روش خطراتی دارند و ترکیب آنها می‌تواند احتمال بروز عوارض را افزایش دهد. در این شرایط، خانم ممکن است در معرض افزایش خطر لخته شدن خون و احتباس مایعات قرار بگیرد. علاوه بر این، زمانی‌که رحم و دیواره شکم تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، احتمال عفونت بیشتر است.

سوالات متداول

آیا جراحی ابدومینوپلاستی دردناک است؟

در حین عمل بیهوش هستید و دردی احساس نخواهید کرد. اما 1 یا 2 هفته اول بعد از عمل کمی درد دارید که به مرور با بهبودی بدن، شدت آن کاهش می‌یابد.

نگران نباشید، جراح داروهایی را برای کمک به کنترل درد تجویز می‌کند.

علت برگشت شکم بعد از تامی تاک چیست؟

اگر بعد از عمل ابدومینوپلاستی، به رژیم غذایی خود اهمیت ندهید، کم‌تحرک باشید یا باردار شوید، دوباره وضعیت شکم شما به حالت قبل باز می‌گردد.

البته عوامل دیگری مانند حذف ناقص پوست و چربی اضافی در جراحی قبلی، ژنتیک، تغییرات هورمونی و بالا رفتن سن نیز روی این مسئله موثر هستند.

چرا در کلینیک‌های مختلف هزینه جراحی تامی تاک خیلی تفاوت دارد؟

زیرا میزان مهارت جراح و کادر درمان و کیفیت تجهیزات و خدمات، در کلینیک‌های مختلف یکسان نیست. پیشنهاد می‌کنیم از قبل تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید.

مدت زمان ریکاوری جراحی ابدومینوپلاستی چقدر است؟

اگرچه ممکن است 6 ماه طول بکشد تا به طور کامل پس از عمل ابدومینوپلاستی بهبودی کامل حاصل شود. اما معمولاً پس از 2 تا 3 هفته، اکثر افراد می‌توانند به سر کار بازگردند و بعد از 4 یا 5 هفته فعالیت بدنی معمول خود را از سر بگیرند. بنابراین به بدن خود زمان بدهید تا بهبود یابد.

آیا ابدومینوپلاستی و تامی تاک متفاوت هستند؟

خیر، در اصل تامی تاک یک نام غیررسمی برای جراحی زیبایی شکم به روش باز است و ابدومینوپلاستی نام علمی آن است.

آخرین مقالات و اخبار

بهترین جراح لیفت صورت تهران کیست؟

افراد بسیاری با افزایش سن و ظهور‌چین‌وچروک‌ها روی پوست به سراغ عمل‌های زیبایی مانند لیفت صورت می‌روند. در جراحی لیفت صورت، پوست گونه و فک کشیده می‌شود تا خطوط این نواحی از بین‌ برود و در نتیجه‌ پوست جوان‌ و شاداب‌تر به‌نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید این عمل حساس و ظریف را...

ماندگاری بوکال فت چقدر است؟

عمل‌های زیبایی به شما کمک می‌کنند تا به چهره‌ای دلخواه خود دست پیدا کنید و اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید. جراحی بوکال فت روشی است که به تخلیه چربی اضافی صورت مخصوصاً ناحیه زیر گونه می‌پردازد و چهره‌ را خاص‌تر می‌کند. بسیاری از کسانی که قصد دارند این جراحی را انجام...

همه چیز در مورد جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

همه چیز در مورد جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

پوست دور چشم یکی از اولین نواحی است که با افزایش سن، چروک‌ها در‌ آن آشکار می‌شوند. با بالارفتن سن، بافت‌های زیر چشم ضعیف و شل می‌شوند. بدین ترتیب افراد در قسمت پلک پایینی با مشکلاتی مانند افتادگی یا پف روبرو خواهند شد. علاوه‌بر افزایش سن، ژنتیک نیز نقش مهمی در ایجاد...

آخرین مقالات ابدومینوپلاستی

هزینه عمل ابدومینوپلاستی در سال 1403 چقدر است؟

هزینه عمل ابدومینوپلاستی در سال 1403 چقدر است؟

بسیاری از افرادی که قصد دارند عمل ابدومینوپلاستی را با هدف حذف چربی‌های اضافی ناحیه شکم انجام دهند، می‌خواهند درباره هزینه این عمل اطلاعات بیشتری داشته باشند. علاوه‌بر‌ مواردی مانند جراح، هزینه ابدومینوپلاستی یکی از مهم‌ترین مواردی است که بر تصمیم افراد در انجام دادن...

بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران کیست؟

بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران کیست؟

چربی‌های موجود در ناحیه شکم به‌سختی از بین می‌روند، اغلب افراد با رژیم‌های غذایی و ورزش روزانه نیز نمی‌توانند از دست این چربی‌ها خلاص شوند. اینجاست که باید به سراغ بهترین جراح ابدومینوپلاستی تهران بروید تا به شکمی صاف، بدون چربی و پوست اضافی دست پیدا کنید. اگر برای...

مهمترین مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی

مهمترین مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی

برای رفع چربی‌های ناحیه شکم، جراحی‌های زیبایی مختلفی وجود دارد که عمل ابدومینوپلاستی یکی از آن‌ها است. در این عمل، برش‌هایی روی شکم ایجاد می‌شود و‌ جراح از طریق آن‌ها چربی‌های اضافی را خارج می‌سازد. مراقبت بعد از ابدومینوپلاستی به‌دلیل وجود جای برش و بخیه و مواردی...

نظرات شما

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *