سعادت آباد، بلوار دریا غربی، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۵

۰۲۱۸۸۳۷۹۰۳۱

۰۹۲۱۹۷۷۹۰۴۳

درخواست نوبت

لیزر موهای زائد: مزایا، عوارض، قیمت و هر چیزی که باید بدانید.

مرکز زیبایی لیا به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین و بهترین مراکز لیزر موهای زائد در غرب تهران، با ارائه بالاترین سطح کیفیت خدمات و بهره‌گیری از جدیدترین دستگاه‌ و امکانات لیزر موهای زائد، در خدمت مراجعین عزیز است.

$

جراحی زیبایی سرپایی

$

جراحی زیبایی زنان

$

لیزر مو زائد

$

پلاسما سرد

$

خدمات هیدروفیشیال

$

پلاسما گرم

$

کاشت مو

دریافت وقت تلفنی لیزر موهای زائد

02188379031 – 09219779043

آخرین مقالات و اخبار

بهترین جراح لیفت صورت تهران کیست؟

افراد بسیاری با افزایش سن و ظهور‌چین‌وچروک‌ها روی پوست به سراغ عمل‌های زیبایی مانند لیفت صورت می‌روند. در جراحی لیفت صورت، پوست گونه و فک کشیده می‌شود تا خطوط این نواحی از بین‌ برود و در نتیجه‌ پوست جوان‌ و شاداب‌تر به‌نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید این عمل حساس و ظریف را...

ماندگاری بوکال فت چقدر است؟

عمل‌های زیبایی به شما کمک می‌کنند تا به چهره‌ای دلخواه خود دست پیدا کنید و اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید. جراحی بوکال فت روشی است که به تخلیه چربی اضافی صورت مخصوصاً ناحیه زیر گونه می‌پردازد و چهره‌ را خاص‌تر می‌کند. بسیاری از کسانی که قصد دارند این جراحی را انجام...

همه چیز در مورد جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

همه چیز در مورد جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

پوست دور چشم یکی از اولین نواحی است که با افزایش سن، چروک‌ها در‌ آن آشکار می‌شوند. با بالارفتن سن، بافت‌های زیر چشم ضعیف و شل می‌شوند. بدین ترتیب افراد در قسمت پلک پایینی با مشکلاتی مانند افتادگی یا پف روبرو خواهند شد. علاوه‌بر افزایش سن، ژنتیک نیز نقش مهمی در ایجاد...

منظور از لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد فناوری جدید است که به‌تدریج و در طی جلسات مختلف می‌تواند با تخریب فولیکول‌های مو از رشد موهای جدید جلوگیری ‌کند. امروزه لیزر موهای زائد برای افرادی‌ که احساس می‌کنند روش‌های قدیمی (مانند اصلاح و اپیلاسیون) اثرات کوتاه‌مدت دارند و آزاردهنده هستند، به گزینه‌ای محبوب تبدیل شده است.

برخی از افراد هستند که هنوز تمایلی به انجام لیزر موهای زائد ندارند زیرا از خطرات و عوارض جانبی آن می‌ترسند. درحالی‌که با توجه به تحقیقاتی که تاکنون انجام شده‌اند، این روش برای اکثر افراد بی‌خطر است. اگرچه ممکن است بعد از لیزر مو زائد عوارض جانبی موقتی و جزئی مانند التهاب و قرمزی پوست ایجاد شوند، اما از نظر متخصصان هرگونه ادعا در مورد خطرات دائمی لیزر برای بدن بی‌اساس است.

لیزر موهای زائد

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

دستگاه‌ لیزر موهای زائد از تابش پرتوهای هدفمند نور لیزر برای از بین بردن فولیکول‌های مو استفاده می‌کند. در واقع لیزر به عمق پوست نفوذ می‌کند، انرژی قابل توجه آن به گرما تبدیل می‌شود و ریشه موها با جذب این گرما تخریب می‌شوند.

اغلب دستگاه‌های لیزری که برای رفع موهای زائد استفاده می‌شوند، ملانین یا رنگدانه را مورد هدف قرار می‌دهند. بنابراین هرچه ملانین یک ناحیه بیشتر باشد، ممکن است آسیب بیشتری به آن وارد شود. بر این اساس، لیزر موی زائد برای افرادی با پوست روشن و موهای تیره بهترین نتیجه را دارد. افرادی‌که رنگ پوست تیره دارند یا رنگ موهای آن‌ها خیلی روشن است، به‌سختی تحت درمان قرار می‌گیرند.

در حال حاضر دستگاه‌های مختلفی در مرکز لیزر موهای زائد با عنوان دستگاه لیزر الکساندرایت، روبی، ان دی یاگ، دایود، ترکیبی و غیره وجود دارند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

قیمت لیزر موهای زائد بدن

به طور کلی قیمت لیزر موهای زائد برحسب نوع دستگاه لیزر، رنگ پوست و مو، حجم موهای زائد، وسعت محل مورد نظر برای لیزر، شرایط بالینی فرد، تعداد جلسات درمانی (به طور میانگین به 4 تا 8 جلسه نیاز است) و میزان مهارت پزشک و اپراتور متغیر است.

نمی‌توان انکار کرد که در مقایسه با روش‌های سنتی رفع موهای زائد، هزینه و قیمت لیزر موهای زائد بالاتر است. با این حال، برای بسیاری از افراد هزینه بالای این روش هیچ اهمیتی ندارد؛ زیرا می‌دانند بعد از گذشت چند جلسه لیزر برای حداقل یک سال می‌توانند از شر موهای زائد خود خلاص شوند.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع جلسات، در مورد قیمت لیزر موهای زائد با توجه به شرایط خود با پزشک صحبت کنید. 

نواحی انجام لیزر مو زائد

اگرچه از این روش غیرتهاجمی و ایمن می‌توان برای از بین بردن موهای زائد هر قسمتی از بدن استفاده کرد، اما رایج‌ترین مناطق عبارتند از:

لیزر صورت

لیزر مو زائد صورت به‌خصوص ناحیه بالای لب‌ها با محافظت از چشم‌ها انجام می‌شود.

دقت داشته باشید که لیزر موهای زائد صورت را به دلیل حساسیت این ناحیه حتماً تحت نظر پزشک یا اپراتور ماهر انجام دهید.

دست‌ها و بازوها

حجم موهای زائد در این نواحی زیاد است و نیاز به چندین جلسه لیزر است.

زیربغل

حذف موهای زائد زیر بغل جزو نواحی پرمتقاضی در بین مردان و زنان است. از‌ آن‌جایی‌که این ناحیه موهای زبر و ضخیمی دارد، معمولا نیاز به تکرار جلسات لیزر دارد.

در بیشتر موارد بعد از 6 جلسه با فاصله زمانی 30 روزه، بیش از 95 درصد موهای زائد این ناحیه برطرف خواهد شد.

‌سینه

به دلیل تغییرات هورمونی و سندروم‌های مختلف و عامل ژنتیک ممکن است در ناحیه سینه و قفسه سینه مردان و زنان مانند دور سینه، نوک سینه و بین سینه‌ها نیاز به لیزر مو زائد داشته باشید.

شکم و کمر

معمولا لیزر شکم و لیزر کمر با توجه به حجم کم موهای زائد آن‎ها زمان زیادی نمی‌برد.

پاها

پاها وسعت و تراکم مو زیادی دارند و لیزر مو زائد آن‌ها باید با دقت عمل بالایی انجام شود. معمولاً بین 6 تا 8 جلسه برای از بین بردن موهای زائد پا نیاز به جلسات درمانی دارید.

بیکینی و واژن

مهم ترین نکته این است که با لیزر موهای زائد این نواحی خطری شما را تهدید نمی‌کند.

باز هم باید تاکید بکنیم که به دلیل حساسیت این نواحی، لیزر بیکینی و واژن را حتماً تحت نظر پزشک ماهر و مرکز معتبر انجام دهید. انجام لیزر این نواحی در مراکز غیر استاندارد و زیر نظر افراد غیر متخصص آسیب‌های غیر قابل جبرانی ممکن است به همراه داشته باشد.

شانه‌ها

معمولاً موهای زائد کتف و شانه‌ها در آقایان انجام می‌شوند.

نوبت دهی آنلاین لیزر موهای زائد

در هر ساعت شبانه روز با ثبت اطلاعات خود، به صورت آنلاین نوبت خود را رزرو کنید.

آمادگی پیش از انجام لیزر موهای زائد

اگر تمایل به انجام این کار را دارید، یک مرکز لیزر موهای زائد را انتخاب کنید که دارای پزشکان متخصص پوست و مو باشد و تجربه لیزر مو زائد بر روی نوع پوست شما را داشته باشد. از مراجعه به سالن‌های زیبایی یا مراکز بدون مجوز که به پرسنل غیرپزشکی اجازه انجام لیزر موهای زائد را می‌دهند، خودداری کنید.

مرکز زیبایی لیا با برخورداری از کادر پزشکی و تجهیزات به‌روز نشان داده است که می‌تواند انتخاب قابل اعتمادی برای شما باشد.

حتما قبل از لیزر مو زائد با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود که آیا این گزینه درمانی برای شما مناسب است یا خیر. پزشک احتمالاً در حین معاینه سابقه پزشکی شما (به‌خصوص اختلالات پوستی و احتمال ایجاد کلوئید و جای زخم یا اسکار)، داروهای مصرفی و روش‌های قبلی که برای حذف موهای زائد استفاده می‌کردید را بررسی خواهد کرد.

سپس در مورد خطرات و مزایا لیزر موهای زائد، انتظاراتی‌که با توجه به رنگ پوست و مو خود می‌توانید از این روش داشته باشید و قیمت لیزر موهای زائد صحبت می‌کند.

توصیه می‌کنیم در این جلسه مشاوره، در مورد طرح درمانی مورد نظر پزشک، تعداد جلسات مورد نیاز و هزینه‌های مربوطه صحبت کنید.

معمولا قبل از شروع اولین جلسه و مراجعه به مرکز لیزر موهای زائد، پزشک دستورالعمل‌های خاصی را ارائه می‌دهد. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشند.

اصلاح ناحیه درمان با تیغ

 لازم است یک روز قبل از لیزر، موهای زائد محل مورد نظر را اصلاح کنید. در غیر این صورت، نور لیزر ممکن است فقط روی موهای بالای پوست اثر بگذارد که می‌تواند منجر به آسیب پوست در اثر سوختن موها شود. اصلاح موها با تیغ کمک می‌کند تا گرما ناشی از لیزر به‌خوبی به فولیکول و ریشه موها برسد.

اجتناب از تماس مستقیم پوست با نور خورشید

ازآنجایی‌که لیزر موهای زائد را نباید روی پوست برنزه انجام داد، زمانی‌که بیرون می‌روید از یک ضدآفتاب با SPF30 یا بیشتر استفاده کنید. تماس نور لیزر با پوست آسیب‌دیده و تیره می‌تواند خطر سوختگی پوست را افزایش دهد.

اگر اخیرا برنزه کرده‌اید، احتمالا پزشک قبل از شروع جلسات درمانی برای شما کرم سفیدکننده پوست را تجویز می‌کند.

اجتناب از انجام سایر روش‌های حذف موهای زائد

روش‌هایی مانند وَکس، اپیلاسیون و الکترولیز می‌توانند ساختار فولیکول‌های مو را تخریب و پوست را تحریک و آسیب‌پذیر کنند. به‌همین‌دلیل، حداقل چهار هفته قبل از لیزر مو زائد باید از انجام آن‌ها اجتناب کنید.

اجتناب از مصرف لایه‌برداری‌های شیمیایی

حداقل از یک هفته قبل از مصرف محصولات حاوی آلفا و بتا هیدروکسی اسید، هیدروکینون، رتینوئید و مشتقات ویتامین A پرهیز کنید. زیرا پوست را حساس می‌کنند.

اجتناب از تزریق بوتاکس و فیلر

حداقل از 14 روز قبل از لیزر مو زائد، نباید ناحیه مورد نظر تحت تزریق قرار گیرد.

پرهیز از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون

از پزشک خود در مورد خطرات مصرف داروهای ضدانعقاد مانند آسپرین یا داروهای ضدالتهاب (مانند ایبوپروفن) قبل از لیزر سوالاتی بپرسید. معمولا این داروها خطر خونریزی و کبودی پوست را افزایش می‌دهند.

بهتر است بدانید که اگر عفونت فعالی مانند تبخال یا عفونت باکتریایی پوست دارید، تا زمان بهبودی کامل عفونت این روش نباید انجام شود. ازآنجایی‌که مصرف برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند باعث افزایش حساسیت پوست به نور شود، در صورت مصرف آنتی‌بیوتیک قبل از لیزر موهای زائد به پزشک اطلاع دهید.

    حین انجام لیزر موهای زائد چه اتفافاتی می‌افتد؟

    برای انجام این روش در مرکز زیبایی لیا پزشک قسمت متحرک دستگاه (اپلیکاتور) را در تماس با پوست قرار می‌دهد. ممکن است از یک دستگاه خنک‌کننده (کولر) در نوک دستگاه یا یک ژل خنک‌کننده برای محافظت از پوست و کاهش خطر بروز عوارض جانبی و درد استفاده می‌شود.

    هنگامی‌که پزشک لیزر را فعال می‌کند، پرتو لیزر از طریق پوست شما به فولیکول‌های مو منتقل می‌شود. گرمای شدید پرتو به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند و از رشد مو جلوگیری می‌کند. به‌همین‌دلیل، ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید. بعد از پایان هر جلسه می‌توانید بلافاصله به زندگی عادی خود بازگردید.

    مراقبت‌های پس از انجام لیزر

    احتمالا در چند ساعت اول پس از لیزر موهای زائد متوجه قرمزی و تورم در ناحیه پوست می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش تورم از کمپرس سرد استفاده کنید. شما اجازه دارید که هر بار بین 10 تا 20 دقیقه کمپرس سرد را در تماس با پوست قرار دهید.

    برای محافظت از پوست حساس خود بعد از لیزر، روزانه حتماً از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. این کار به جلوگیری از تحریک بیشتر پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، حداقل به مدت 6 هفته اجازه استفاده از دستگاه سولاریوم برای برنزه کردن پوست را ندارید.

    اکثر افراد پس از اولین جلسه شاهد کاهش 10 تا 25 درصدی موهای زائد خود هستند. البته ممکن است دو تا هشت هفته پس از لیزر مو زائد متوجه افزایش رشد مو در ناحیه تحت درمان شوید. دلیل این امر این است که همه فولیکول‌های مو به یک اندازه به لیزر پاسخ نمی‌دهند.

     جهت دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه لیزر موهای زائد در مرکز زیبایی لیا می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

    02188379031
    02188596948

    آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

    اگرچه لیزر موهای زائد با درد زیادی همراه نیست، اما پزشک مرکز لیزر موهای زائد ممکن است برای کاهش هرگونه ناراحتی در طول درمان از یک داروی بی‌حس‌کننده موضعی روی پوست شما استفاده کند.

    استفاده از ژل خنک‌کننده یا دستگاه‌های مجهز به سیستم خنک‌کننده نیز تاثیر زیادی در کاهش ناراحتی حین لیزر مو زائد دارد. برای محافظت از چشمان شما نیز از عینک مخصوص استفاده می‌شود.

    بنابراین انتخاب مرکزی مناسب یا دستگاه لیزری که بتواند احساس راحتی بیشتری برای شما فراهم کند، بسیار مهم است. در ادامه به جزئیات دستگاه‌های مختلف اشاره خواهیم کرد.

    لیزر موهای زائد مناسب برای پوست‌های مختلف

    اصولاً پزشکان برای همه مراجعین خود از لیزر یکسانی استفاده نمی‌کنند. زیرا دستگاه‌های لیزر با تابش نور در طول موج‌های مختلف عملکردهای متفاوتی روی افراد دارند.

    در حال حاضر 4 نوع طول موج مختلف لیزر با عنوان ليزر الكساندرايت (Alexandrite)، ليزر ان دى ياگ (Nd: YAGلیزر دایود (Diode) و لیزر روبی (Ruby) برای درمان اختلالات پوستی یا رفع موهای زائد وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب ویژه خود را دارند.

    قابل ذکر است که اخیرا دستگاه‌هایی مانند دستگاه الکس سوپرانو آیس تیتانیوم به بازار آمده‌اند که قابلیت تابش بیش از یک طول موج و نور لیزر را به صورت همزمان دارند. در نتیجه برای افراد با تیپ پوستی و مو مختلف کارایی لازم را دارند. از این دستگاه‌ها با عنوان دستگاه لیزر ترکیبی یاد می‌شود.

    لیزر روبی دارای طول موج قرمز است و به ریشه‌های مو در لایه‌های عمیق پوست آسیب می‌رساند. این نوع لیزر با از بین بردن اپیدرم (روپوست) و نفوذ به داخل دِرم، ممکن است به بافت‌های زنده پوست نیز آسیب برساند. به‌همین‌دلیل، بسیار دردناک است و می‌تواند جای زخم یا اسکار در سطح پوست ایجاد کند.

    در مقابل، لیزرهای الكساندرايت، دایود و ان دى ياگ دارای طول موج مادون قرمز هستند و صرفا در سطح پوست نفوذ می‌کنند. در نتیجه بدون آسیب رساندن به لایه شاخی و اپیدرم پوست، اثراتی سریع و بدون درد دارند.

    بنابراین لازم است پزشک با توجه به شرایط بیمار، قبل از هرگونه اقدامی در مورد بهترین نوع لیزر تصمیم‌گیری کند.

    مقایسه لیزر الكساندریت و لیزر دایود

    برای مقایسه لیزر الكساندریت و لیزر دایود که جز پرطرفدارترین انواع لیزرها هستند، باید گفت:

    • لیزر الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر کار می‌کند، درحالی‌که لیزر دایود با طول موج 800 تا 810 نانومتر عمل می‌کند. بنابراین، لیزر دایود طول موج بلندتری دارد و به‌همین‌دلیل قدرت نفوذ بیشتری به عمق پوست دارد و می‌تواند فولیکول‎های مو را مستقیما مورد هدف قرار دهد.

     

    • لیزر الکساندرایت اصولا برای رفع موهای زائد افراد با تیپ پوستی یک تا چهار استفاده می‌شود. در واقع، این نوع لیزر روی پوست‌های روشن‌ بیشترین تاثیر را دارد و نمی‌توان از آن برای رفع موهای زائد پوست‌های تیره استفاده کرد. درحالی‌که از لیزر دایود برای افرادی با تیپ پوستی یک تا پنج استفاده می‌شود. بنابراین لیزر دایود علاوه‌بر پوست‌های روشن تا متوسط، امکان درمان ایمن و موثر پوست‌های تیره و برنزه را نیز دارد.

     

    • ثابت شده است که لیزر الکساندرایت برخلاف سایر لیزرها روی موهای نازک‌ کاملا موثر است و به‌همین‌دلیل گزینه‌ای مناسب برای لیزر موهای زائد صورت، شکم و زیر بغل است. درحالی‌که لیزر دایود بهترین تاثیر را روی موهای تیره و درشت دارد و به‌همین‌دلیل برای لیزر مو زائد قسمت پشت و خط بیکینی عالی است.

     

    • لیزر الكساندرایت سرعت تکرار (سرعت ساطع شدن پالس‌های لیزر در واحد زمان) بالایی دارد و می‌تواند به سرعت مناطق وسیع بدن را پوشش دهد. به‌همین‌دلیل، برای نواحی بزرگ بدن مانند پشت یا سینه بهترین انتخاب است. درحالی‌که لیزر دایود سرعت تکرار آهسته‌تری دارد.

    به طور کلی، در مورد لیزر مو زائد مناسب برای انواع پوست و مو‌های مختلف می‌توان گفت که تنها لیزرهای ترکیبی هستند که می‌تواند طیف وسیعی از انواع پوست و مو را به طور موثر از بین ببرند. چراکه لیزرهای تک طول موج مانند الکساندرایت صرفاً بر روی پوست‌های روشن‌ و لیزر ان دى ياگ فقط بر روی پوست‌های تیره عملکرد مناسبی دارند.

    معرفی دستگاه مورد استفاده در مرکز زیبایی لیا

    در مرکز زیبایی لیا به‌عنوان یکی از بهترین مرکز لیزر تهران، از جدیدترین دستگاه لیزر ترکیبی دنیا، دستگاه الکس سوپرانو آیس تیتانیوم 2021 برای لیزر موهای زائد بدن استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این دستگاه جدید و هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دارای هر دو نوع لیزر الكساندرایت و دایود است و می‌تواند نور لیزر با طول موج‌های مختلف منتشر کند. به‌همین‌دلیل، به پزشک اجازه می‌دهد که طیف وسیعی از پوست و مو را پوشش دهد.
    • برای افرادی با تیپ پوستی یک تا شش کاملا مناسب است و افراد دارای پوست برنزه نیز می‌توانند از مزایای آن برای لیزر مو زائد بهره‌مند شوند.
    • دارای یک اپلیکاتور سه‌بعدی، منحصربه‌فرد و کارآمد با سایز نسبتا بزرگ (4 سانتی‌متر مربع) است که امکان درمان سریع، راحت و بدون درد برای لیزر مو زائد را فراهم می‌کند. جالب است بدانید که امکان اتصال همزمان دو اپلیکاتور روی این دستگاه وجود دارد.
    • مجهز به فناوری پیشرفته خنک‌کننده است و می‌تواند در حین تابش نور لیزر به طور مداوم پوست را خنک کند.
    • مجهز به فناوری هوشمند IoT است و با کمک آن پزشک از راه دور نیز می‌تواند به داده‌های دستگاه دسترسی داشته باشد و آن‌ها را متناسب با وضعیت هر فرد تنظیم کند.

    در حال حاضر از معدود مراکز لیزر موهای زائد در تهران که مجهز به این دستگاه است، مرکز زیبایی لیا می‌باشد. چنین مزیتی در کنار پزشکان و کادر متخصص و حرفه‌ای، این مرکز را به بهترین مرکز لیزر موهای زائد در غرب تهران تبدیل کرده است. از این فرصت عالی استفاده کنید.

    تعداد جلسات مورد نیاز لیزر برحسب نواحی و تیپ پوستی

    لیزر موهای زائد برای کسب نتایج قطعی معمولا به 4 تا 12 جلسه درمانی نیاز دارد. فاصله بین این جلسات بسته به محل تحت درمان متفاوت است.

    در مناطقی‌که مو به سرعت رشد می‌کند، مانند لب بالا، جلسات ممکن است هر 3 تا 5 هفته تکرار شوند. اما در مناطقی‌که مو به کندی رشد می‌کند، مانند کمر، جلسات ممکن است هر 6 تا 12 هفته برگزار شوند.

    در جدول زیر جزئیات کاملی از تعداد جلسات مورد نیاز لیزر مو زائد برحسب نواحی بدن اشاره کرده‌ایم.

    جدول جلسات لیزر مو زائد

    اصولا هرچه عدد تیپ پوستی افزایش پیدا می‌کند، تناژ پوست تیره‌تر می‌شود. در این شرایط، لازم است برای کسب نتایج مطلوب تعداد جلسات لیزر موهای زائد افزایش پیدا کند.

    مشورت با پزشک می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه در اختیار شما بگذارد.

    خطرات و عوارض لیزر مو زائد و راه‌های کاهش این عوارض

    ازآنجایی‌که در روش لیزر موهای زائد از انرژی بالا نور لیزر برای حذف فولیکول‌های مو استفاده می‌شود، ممکن است بلافاصله بعد از انجام آن با عوارض جانبی مواجه شوید که تحریک پوست و تغییرات رنگدانه‌ها از رایج‌ترین آنها هستند.

    در ادامه به جزئیات بیشتری از انواع عوارض جانبی خفیف و شدید اشاره خواهیم کرد.

    عوارض جانبی خفیف و شایع لیزر موهای زائد

    از مهم‌ترین عوارض جانبی جزئی و موقت لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • قرمزی و تحریک پوست. لیزر مو زائد می‌تواند باعث تحریک موقتی پوست شما شود و به‌همین‌دلیل در ناحیه تحت درمان قرمزی و تورم جزئی مشاهده می‌کنید. نگران نباشید، معمولا این اثرات به خودی خود طی چندین ساعت تا یک روز برطرف می‌شوند. توصیه می‌کنیم برای کمک به کاهش تورم و درد، از کمپرس یخ استفاده کنید.

    • تغییر رنگدانه‌ها در ناحیه پوست. پس از لیزر مو زائد، ممکن است رنگ پوست شما کمی تیره‌تر یا روشن‌تر شود. خوشبختانه در اکثر موارد این تغییرات موقتی هستند.

    عوارض جانبی شدید و نادر لیزر موهای زائد بدن

    معمولا اینگونه عوارض در اثر استفاده نادرست از دستگاه‌ لیزر، عدم مهارت اپراتور در مرکز لیزر موهای زائد یا عدم توجه به دستورالعمل آمادگی برای لیزر رخ می‌دهند. از عوارض جانبی نادر لیزر موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • رشد بیش از حد موها. گاهی فرد به‌جای ریزش موهای زائد با رشد بیش‌ازحد آن‌ها در آن ناحیه مواجه می‌شود. این مشکل به‌ندرت پیش می‌آید.
    • ماندن جای زخم. این عارضه بیشتر در کسانی رخ می‌دهد که پوست آن‌ها با هر آسیب کوچک به‌راحتی تشکیل اسکار یا جای زخم دهد.
    • سوختگی و تغییرات در بافت پوست. درصورتی‌که قبل از لیزر مو زائد پوست خود را با دستگاه سولاریوم یا حمام آفتاب برنزه کرده‌ باشید، ممکن است در معرض خطر بروز این عارضه و سوختگی شدید پوست قرار بگیرید.
    • پوسته‌پوسته شدن و تاول زدن پوست. معمولا این مشکلات در اثر قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید پس از لیزر موهای زائد رخ می‌دهند. می‌توانید بعد از هر جلسه با مصرف مرطوب‌کننده و ضدآفتاب در ناحیه تحت درمان از بروز آن‌ها جلوگیری کنید.
    • عفونت پوست. لیزر نیز مانند سایر روش‌های رفع موهای زائد می‌تواند خطر عفونت پوست را افزایش دهد. اگر علائمی از عفونت مشاهده کردید، باید به سرعت به پزشک خود مراجعه کنید.
    • آسیب‌دیدگی چشم. ازآنجایی‌که در این روش از لیزرهای قدرتمند استفاده می‌شود، خطر آسیب‌دیدگی چشم ممکن است شما را تهدید کند. به‌ویژه هنگامی‌که لیزر صورت انجام می‌شود. معمولا برای جلوگیری از بروز این مشکل، هم اپراتور و هم شما باید در تمام طول مدت لیزر موی زائد بدن از تجهیزات محافظ چشم مانند عینک مخصوص استفاده کنید.

    عوارض لیزر موهای زائد را دست کم نگیرید و به‌محض مواجهه با هرگونه علائم غیرطبیعی با پزشک خود تماس بگیرید.

    قبل و بعد لیزر موهای زائد زیر بغل

    میزان ماندگاری اثرات مفید لیزر

    بهتر است بدانید که بعد از اولین جلسه، به سرعت موهای زائد نمی‌ریزند. شما بعد از گذشت جلسات مختلف و در طی چند روز تا چند هفته می‌توانید نتایج نهایی را مشاهده کنید. زیرا زمان رشد همه فولیکول‌های مو یکسان نیست.

    معمولا پس از اتمام جلسات، برای 6 ماه تا یک سال نیازی به مراجعه دوباره ندارید. فقط پزشکان توصیه می‌کنند برای حفظ نتایج بدست‌آمده و پیشگیری از ظهور مجدد موهای زائد، سالانه یک تا دوبار مراجعه کنید.

    لیزر موهای زائد برای آقایان

    آقایان نیز مانند خانم‌ها می‌توانند از اثرات خوب لیزر موهای زائد بهره‌مند شوند. معمولا آقایان برای لیزر نواحی زیر بغل، شکم، کمر، قفسه‌ سینه و پا مراجعه می‌کنند.

    روند لیزر موهای زائد آقایان تفاوتی با خانم‌ها ندارد، فقط ممکن است به‌دلیل ضخامت بیشتر موها و تیرگی پوست به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشند.

    برخلاف باور عموم مردم، لیزر مو زائد ناحیه تناسلی آقایان مشکلی برای بیضه‌ها ایجاد نمی‌کند. زیرا طبق تحقیقات انجام‌شده، لیزر مورد استفاده فقط می‌تواند تا 4 میلی‌متر زیر پوست نفوذ کند.

    اگر تمایل به انجام این روش دارید، مرکز لیزر موهای زائد لیا با برخورداری از پیشرفته‌ترین دستگاه لیزر و کادر حرفه‌ای و متخصص می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم برای پیشگیری از بروز عوارض احتمالی، از عملکرد حرفه‌ای بهترین مرکز لیزر غرب تهران بهره‌مند شوید.

    سوالات متداول

    آیا حذف مو زائد با لیزر درد دارد؟

    با توجه به اینکه گرمای نور لیزر به فولیکول‌های مو آسیب خفیفی وارد می‌کند تا بتواند آن‌ها را از بین ببرد، ممکن است کمی احساس درد کنید. به‌همین‌دلیل، پزشک در مرکز زیبایی لیا از کرم‌های بی‌حسی موضعی و ابزار خنک‌کننده استفاده می‌کند.

    آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

    درصورتی‌که این روش به شکل صحیح انجام شود، هیچ ضرر یا عوارضی ندارد. تحقیقات نیز ثابت کرده‌اند که لیزر مورد استفاده در لیزر مو زائد، امکان نفوذ عمیق را ندارد تا هر نوع آسیب داخلی مانند نارسایی کلیه، آسیب کبدی یا حتی سرطان ایجاد کند.

    آیا لیزر مو سبب نازایی می‌شود؟

    در گذشته تصور می‌شد که انرژی و گرمای ناشی از نور لیزر می‌تواند به رحم و تخمدان زنان یا بیضه مردان آسیب وارد کند و باعث نازایی شود. خوشبختانه امروزه ثابت شده است که لیزر موهای زائد فقط می‌تواند تا 4 میلی‌متر زیر پوست نفوذ کند و اصلا اثری روی ارگان‌های داخلی بدن ندارد.

    آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

    تجربه نشان داده است که اگر جلسات لیزر مو زائد به‌صورت منظم برگزار شوند و فرد به دستورالعمل‌های ارائه‌شده توجه کند، حداقل می‌تواند برای یک سال از شر موهای زائد خود خلاص شود. برای پیشگیری از ظهور موهای زائد جدید، لازم است هر سال دوباره یک تا دو جلسه برگزار شود.

    چه نواحی از بدن را با لیزر مو زائد می‌توان درمان کرد؟

    اغلب از این روش برای از بین بردن موهای زائد نواحی مانند صورت، گردن، ‌سینه، شکم، کمر، دست‌ها، پاها و بیکینی استفاده می‌شود.

    هزینه لیزر مو چقدر است؟

    قیمت لیزر موهای زائد به تیپ پوستی و رنگ مو فرد، نوع دستگاه لیزر، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و میزان مهارت پزشک بستگی دارد.

    آیا لیزر موهای زائد سرطان‌زاست؟

    لیزر مورد استفاده برای از بین بردن موهای زائد دارای قدرت تابش بسیار کمی است. به‌همین‌دلیل، خطر ایجاد سرطان به‌خصوص در ناحیه پوست را ندارد. طبق تحقیقات انجام‌شده، بالعکس می‌تواند گاهی برای درمان ضایعات پیش‌سرطانی استفاده شود.

    هزینه لیزر مو چقدر است؟

    قیمت لیزر موهای زائد به تیپ پوستی و رنگ مو فرد، نوع دستگاه لیزر، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و میزان مهارت پزشک بستگی دارد.

    قبل از انجام لیزر مو زائد باید شیو (اصلاح) کرد؟

    بله، زیرا این کار باعث می‌شود که فولیکول‌های مو بهتر در معرض تابش نور لیزر قرار بگیرند و خطر سوختگی پوست کمتر شود.

    مدت زمان لیزر چقدر می‌باشد؟

    معمولا نیاز به 4 تا 12 جلسه 30 تا 60 دقیقه‌ای است. اصولا تعداد جلسات برحسب وسعت ناحیه درمان و شرایط فرد توسط پزشک تعیین می‌شود

    بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بدن کدام است؟

    دستگاه‌های لیزر ترکیبی که می‌توانند چندین طول موج مختلف را تولید کنند تا بتوان تاثیر لیزر موهای زائد را برای افراد مختلف مشاهده کرد.

    چه کسانی نباید لیزر مو زائد انجام دهند؟

    اگر باردار هستید، داروهای خاصی برای درمان آکنه مصرف می‌کنید، مبتلا به تبخال یا زگیل تناسلی هستید، مستعد بروز اسکارهای کلوئیدی هستید یا سرطان پوست دارید، امکان انجام لیزر مو زائد برای شما فراهم نیست.

    آخرین مقالات لیزر موهای زائد

    عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی چیست؟

    عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی چیست؟

    افراد زیادی به‌دنبال راه‌حل‌های دائمی برای حذف موهای زائد هستند. لیزر موهای زائد جایگزینی موثر، ایمن و مناسب برای روش‌های سنتی مانند اپیلاسیون و اصلاح با تیغ به خصوص در نواحی زیر بغل و بیکینی است. باوجود کاربردی بودن این روش، در جلسات مشاوره بسیاری از افراد نگران...

    بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در سعادت آباد تهران

    بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در سعادت آباد تهران

    اگر در محدوده غرب تهران خصوصاً در محله سعادت آباد شامل بلوار دادمان، بلوار دریا، علامه جنوبی و شمالی، کوی فرهنگ، میدان کاج، کوی فراز، مروارید، بلوار فرحزادی و نواحی اطراف زندگی می‌کنید، قطعاً پیدا کردن بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در سعادت آباد برای شما یک چالش بزرگ...

    عوارض لیزر موهای زائد که نمی دانستید

    عوارض لیزر موهای زائد که نمی دانستید

    روشی که به نام لیزر موهای زائد می‌شناسید، مانند هر روش درمانی دیگری ممکن است عوارض و مشکلاتی به همراه داشته باشد. این یک روش پزشکی و زیبایی است که با جذب رنگدانه موها توسط لیزر نوری، انرژی را به گرما تبدیل کرده و به فولیکول‌های مو درون پوست آسیب می‌رساند. این آسیب...

    نظرات شما

    2 Comments

    1. علی

      سلام لطف می کند تعرفه لیزر موهای زاید رو بفرمایید؟

      Reply
      • lyacent

        سلام وقتتون بخیر
        هزینه لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی مانند ناحیه مورد نیاز وابسته است. برای دریافت مشاوره و اطلاع دقیق تر از هزینه های لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی لیا با شماره های زیر تماس بگیرید:
        02188379031
        02188596948

        Reply

    Submit a Comment

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *