سعادت آباد، بلوار دریا غربی، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۵

۰۲۱۸۸۳۷۹۰۳۱

۰۹۲۱۹۷۷۹۰۴۳

درخواست نوبت

مهمترین مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی

برای رفع چربی‌های ناحیه شکم، جراحی‌های زیبایی مختلفی وجود دارد که عمل ابدومینوپلاستی یکی از آن‌ها است. در این عمل، برش‌هایی روی شکم ایجاد می‌شود و‌ جراح از طریق آن‌ها چربی‌های اضافی را خارج می‌سازد. مراقبت بعد از ابدومینوپلاستی به‌دلیل وجود جای برش و بخیه و مواردی دیگر بسیار اهمیت دارد. در این مطلب به مهمترین مراقبت های لازم بعد از ابدومینوپلاستی اشاره خواهیم کرد تا روند بهبودی مناسبی را طی کنید.

مهمترین مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی

معمولاً افراد بعد از این جراحی کبودی و درد بسیاری را تجربه می‌کنند‌. پزشکان برای دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی علاوه‌بر قرص‌های مسکن، مراقبت‌هایی‌ را نیز توصیه می‌کنند که به کاهش درد و افزایش سرعت بهبودی کمک می‌کند.

همچنین برای جلوگیری از عوارض ابدومینوپلاستی باید بعد از عمل مراقبت‌های خاصی را در پیش بگیرید تا روند بهبود را سرعت ببخشید.

عدم انجام فعالیت‌های سنگین

در‌ دوره مراقبت بعد از ابدومینوپلاستی باید از فعالیت‌های سنگین کاری، ورزشی و روزانه حداقل تا 6 هفته خودداری کنید. چراکه این فعالیت‌ها می‌تواند به درد بیشتر و باز شدن زخم‌ها منجر شود و بهبودی را به تاخیر بیاندازد.

استفاده از گن مخصوص

برای کاهش ورم شکم در دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی باید لباس‌های مخصوصی را بپوشید. پوشیدن این لباس‌ها از محل برش حمایت می‌کند و موجب می‌شود که زخم‌ها سریعتر بهبود یابند.

درباره مدت زمان پوشیدن این گن‌ها باید با پزشک خود صحبت کنید.

مراقبت بعد از ابدومینوپلاستی

مراقبت از محل برش

تمیز نگه داشتن زخم‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی است که دوره مراقبت بعد از ابدومینوپلاستی باید مورد توجه قرار دهید. بعد از اتمام عمل، کادر درمان ناحیه جراحی شده را به‌طور کامل پانسمان می‌کنند تا زخم‌ها دچار آلودگی نشوند. شما باید این پانسمان‌ها را به‌طور روزانه تعویض کنید و زخم‌ها را شستشو دهید.

درباره نحوه تعویض و شستشو بهتر است به دستورات جراح عمل کنید.

مصرف به‌موقع دار‌و

پزشکان برای کاهش درد بعد از ابدومینوپلاستی و جلوگیری از عفونت، داروهایی را برایتان تجویز می‌کند که باید به‌موقع مصرف شوند تا به عوارض بعد از عمل دچار نشوید.

مصرف غذاهای مناسب

نوشیدن آب کافی و مصرف یک رژیم غذایی مناسب، تاثیر‌ زیادی در افزایش سرعت روند بهبودی شما دارد. آب کافی موجب می‌شود که پوست هیدراته بماند و زودتر ترمیم یابد.

نشستن صحیح

نحوه نشستن بعد از عمل ابدو در باز نشدن بخیه‌ها و کاهش درد اهمیت زیادی دارد. بهتر است در هنگام نشستن به یک بالش تکیه دهید و زانوهایتان را خم کنید تا فشار کمتری به ناحیه جراحی وارد شود.

پیاده‌روی سبک

قدم زدن و پیاده‌روی سبک یکی از راه‌هایی است که می‌تواند گردش خون را افزایش دهد و از آمبولی جلوگیری کند‌.

 برای دریافت مشاوره و اطلاع از نحوه جراحی پلک در مرکز زیبایی لیا می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

02188379031
02188596948

نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدو چگونه باید باشد؟

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که افراد بعد از عمل‌های جراحی با آن روبرو هستند، نحوه خوابیدن صحیح است. نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدو از آن جهت که می‌تواند به بهبودی سریعتر زخم‌ها کمک کند، اهمیت دارد. نحوه نشستن بعد از عمل ابدو نیز‌ باید به‌گونه‌ای باشد که آسیبی به بخیه‌ها نرسد.

بهترین نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدو که اغلب پزشکان توصیه می‌کنند، خوابیدن به پشت است در حالی که یک بالش زیر زانوی شما قرار دارد. این نوع خوابیدن با کاهش فشار به ناحیه شکم، عوارض را به حداقل می‌رساند و به بهبودی کمک می‌کند.

از دیگر مزایای این نوع خوابیدن بعد‌ از ابدومینوپلاستی می‌توان به جلوگیری از تجمع مایعات و کاهش تورم اشاره کرد. 

لازم به ذکر است که شما تا چند هفته بعد از عمل ابدو نباید روی شکم خود بخوابید. چراکه به محل جراحی فشار وارد می‌شود و ترمیم زخم‌ها را به تاخیر‌ می‌اندازد. همچنین، خوابیدن روی شکم ممکن است‌ درد بعد از عمل را تشدید کند و خواب شبانه را برایتان دشوار سازد.

کلینیک زیبایی لیا یکی از مراکز معتبری است که عمل ابدومینوپلاستی و سایر جراحی‌های زیبایی در آن انجام می‌شود. شما با مراجعه به کلینیک لیا به بهترین جراح ابدومینوپلاستی تهران دسترسی خواهید داشت و می‌توانید عمل خود را بدون دغدغه و با عوارض بسیار کم انجام دهید. می‌توانید جهت اطلاع از هزینه عمل ابدومینوپلاستی در‌ کلینیک لیا با شما تلفن‌های 02188379031 و 02188596948 تماس بگیرید.

برچسب‌ها:

دسته بندی‌ها

آخرین مقالات و اخبار

بهترین جراح لیفت صورت تهران کیست؟

افراد بسیاری با افزایش سن و ظهور‌چین‌وچروک‌ها روی پوست به سراغ عمل‌های زیبایی مانند لیفت صورت می‌روند. در جراحی لیفت صورت، پوست گونه و فک کشیده می‌شود تا خطوط این نواحی از بین‌ برود و در نتیجه‌ پوست جوان‌ و شاداب‌تر به‌نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید این عمل حساس و ظریف را...

ماندگاری بوکال فت چقدر است؟

عمل‌های زیبایی به شما کمک می‌کنند تا به چهره‌ای دلخواه خود دست پیدا کنید و اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید. جراحی بوکال فت روشی است که به تخلیه چربی اضافی صورت مخصوصاً ناحیه زیر گونه می‌پردازد و چهره‌ را خاص‌تر می‌کند. بسیاری از کسانی که قصد دارند این جراحی را انجام...

همه چیز در مورد جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

پوست دور چشم یکی از اولین نواحی است که با افزایش سن، چروک‌ها در‌ آن آشکار می‌شوند. با بالارفتن سن، بافت‌های زیر چشم ضعیف و شل می‌شوند. بدین ترتیب افراد در قسمت پلک پایینی با مشکلاتی مانند افتادگی یا پف روبرو خواهند شد. علاوه‌بر افزایش سن، ژنتیک نیز نقش مهمی در ایجاد...

 مقالات مرتبط

هزینه عمل ابدومینوپلاستی در سال 1403 چقدر است؟

هزینه عمل ابدومینوپلاستی در سال 1403 چقدر است؟

بسیاری از افرادی که قصد دارند عمل ابدومینوپلاستی را با هدف حذف چربی‌های اضافی ناحیه شکم انجام دهند، می‌خواهند درباره هزینه این عمل اطلاعات بیشتری داشته باشند. علاوه‌بر‌ مواردی مانند جراح، هزینه ابدومینوپلاستی یکی از مهم‌ترین مواردی است که بر تصمیم افراد در انجام دادن...

بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران کیست؟

بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران کیست؟

چربی‌های موجود در ناحیه شکم به‌سختی از بین می‌روند، اغلب افراد با رژیم‌های غذایی و ورزش روزانه نیز نمی‌توانند از دست این چربی‌ها خلاص شوند. اینجاست که باید به سراغ بهترین جراح ابدومینوپلاستی تهران بروید تا به شکمی صاف، بدون چربی و پوست اضافی دست پیدا کنید. اگر برای...

6 تا از انواع ابدومینوپلاستی را بشناسید

6 تا از انواع ابدومینوپلاستی را بشناسید

چاقی شکم یکی از مشکلاتی است که حتی افراد دارای تناسب اندام نیز به آن دست و پنجه نرم می‌کنند‌. جراحی‌های زیبایی به کمک این افراد آمده‌ است تا در سریع‌ترین زمان ممکن، آن‌ها را از شر چربی‌های اضافی خلاص کنند. ابدومینوپلاستی یا تامی تاک یکی از انواع جراحی‌های زیبایی شکم...

نظرات شما

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *