سعادت آباد، بلوار دریا غربی، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۵

۰۲۱۸۸۳۷۹۰۳۱

۰۹۲۱۹۷۷۹۰۴۳

درخواست نوبت

تفاوت هایفوتراپی و اولتراپی چیست؟

همه افراد می‌خواهند که پوستی شاداب و جوان داشته باشند، اما با افزایش‌ سن تولید کلاژن کاهش می‌یابد. در‌ این حالت پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و چین‌وچروک‌ها ظاهر می‌شوند. امروزه برای جوانسازی پوست روش‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود که از جمله آن‌ها هایفوتراپی و اولتراپی است‌. اگر با این روش‌ها آشنا نیستید در این مطلب با ما همراه باشید تا از تفاوت هایفوتراپی و اولتراپی برایتان بگوییم و به این سوال که اولتراپی بهتر است یا هایفو پاسخ بدهیم.

هایفوتراپی چیست؟

برای کسانی‌که خطوط ریز چین‌وچروک به‌تازگی روی پوست‌شان ظاهر شده است، درمان‌هایی مانند جراحی انتخاب مناسبی نیستند. بهتر است این افراد به سراغ‌ روش‌های غیرجراحی مانند هایفوتراپی بروند تا به پوستی صاف و جوان دست یابند.

در هایفودرمانی با استفاده از دستگاه اولتراسوند، بافت پوست را گرم می‌کنند. این حرارت، پوست را تحریک می‌کند و در نتیجه کلاژن و الاستین بیشتری تولید می‌شود. انرژی فراصوت به اعماق پوست نفوذ می‌کند و مشکلاتی مانند افتادگی و چین‌وچروک ریز را برطرف می‌سازد. هایفودرمانی برای نقاط مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها هایفو غبغب است.

اولتراپی چیست؟

اولتراپی یک روش غیرتهاجمی به‌شمار می‌رود که در آن از انرژی متمرکز اولتراسوند برای سفت کردن پوست در ناحیه‌های صورت، گردن و دکلته استفاده می‌شود.

در این روش، انرژی مافوق صوت به لایه‌های عمیق‌ پوست نفوذ می‌کند و با تحریک فرایند کلاژن سازی، پوست را جوان‌تر می‌سازد. اولتراپی مخصوصاً به افرادی که روی پوستشان چین‌های عمیقی ندارند؛ توصیه می‌شود.

تفاوت هایفوتراپی و اولتراپی

تفاوت های هایفوتراپی و اولتراپی چیست؟

یکی از سوالات مهم کسانی که قصد دارند روش‌‌ هایفو یا اولترا را انتخاب کنند، فرق هایفوتراپی و اولتراپی است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این دو روش بسیار به یکدیگر شباهت دارند و هر دو روشی غیرتهاجمی محسوب می‌شوند‌. اولتراپی از قدرت اولتراسوند میکروفوکوس برای نفوذ به لایه‌های عمیق پوست استفاده می‌‌کند. در هایفو نیز انرژی فراصورت برای تحریک بافت پوست به‌کار می‌رود. هدف هر دوی این روش‌ها ایجاد پوستی سفت و بدون چروک است.

هایفو و اولتراپی باوجود شباهت‌های بسیار دارای تفاوت‌هایی نیز هستند. از موارد مهم تفاوت هایفوتراپی و اولتراپی می‌توان به قدرت تصویربرداری همزمان دستگاه اولترا اشاره کرد. این مورد موجب می‌شود تا پزشک، درمان را در ناحیه‌‌ای که چروک زیادتری دارد با تمرکز بیشتری انجام دهد.

همچنین در هایفوتراپی پرتوهای متعددی ساطع می‌شود که ممکن است به بافت چربی برخورد کند، اما اولتراپی روشی کاملا متمرکز است و پرتوهای آن با نواحی اطراف برخوردی ندارد.

مورد بعدی تفاوت هزینه اولتراپی و هایفوتراپی است. معمولاً به دلیل تکنولوژی به‌روز و جدیدتر دستگاه‌های اولترا، هزینه بیشتری نیز دارند. اولتراپی روش جدیدتری نسبت به هایفو محسوب می‌شود و دستگاه‌ آن مورد تایید FDA است.

اولتراپی بهتر است یا هایفو؟

عموماً پاسخ به این سوال بستگی به نظر پزشک متخصص شما دارد. در ادامه به مقایسه این دو روش می‌پردازیم:

  • باتوجه به تحقیقات انجام شده اولتراپی نسبت به هایفو، درمانی موثر و ایمن‌تر محسوب می‌شود.
  • دستگاه‌ مورد استفاده در اولتراپی دارای تصویربرداری همزمان است و پزشک با استفاده از آن می‌تواند به درمان دقیق پوست بپردازد.
  • در اولترا، پوست از درون به بیرون سفت و لیف می‌شود. به‌همین دلیل، درمانی است که اغلب پزشکان آن را توصیه می‌کنند.
  • هایفو به عمق پوست نفوذ می‌کند بنابراین در برخی از درمان‌های عمقی، ممکن است نتیجه بهتری را ارائه دهد.
  • نتایج استفاده از هر دو روش اولترا و هایفو بعد از 2 الی 3 ماه خود را نشان می‌دهد.

 جهت دریافت مشاوره انواع روش‌های جوانسازی در کلینیک زیبایی لیا می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

02188379031
02188596948

مزایای اولتراپی و هایفوتراپی چیست‌؟

روش‌های غیرتهاجمی مانند هایفو و اولترا به‌دلیل مزایای زیاد روزبه‌روز محبوبیت بیشتری بدست می‌آورند. در‌ ادامه به مهم‌ترین‌ مزایای این دو روش اشاره می‌کنیم:

افزایش تولید کلاژن

کلاژن پروتئینی است که به پوست خاصیت ارتجاعی پوست می‌بخشد. با استفاده از روش هایفو و اولتراپی، تولید کلاژن و الاستین افزایش می‌یابد و پوست جوان‌تر به‌نظر می‌رسد.

سفت کردن پوست

با افزایش سن، افتادگی پوست در نواحی مختلف بدن مانند بازو، ران، صورت و غیره رخ می‌دهد. با استفاده از این دو روش می‌توانید پوستی سفت و به‌دور از افتادگی داشته باشید.

حذف خطوط ریز چین‌وچروک

برای از بین بردن خطوط ریزی که دور چشم، گردن و دهان وجود دارد، مناسب هستند.

جلوگیری از پیری

با افزایش تولید کلاژن، خطوط ریز چین‌وچروک دیرتر در پوست ظاهر می‌شود و پوست جوان‌تر می‌ماند.

هایفوتراپی و اولتراتراپی در کلینیک لیا

یکی از بزرگترین و مجهزترین مرکز زیبایی در غرب تهران، کلینیک زیبایی لیا است. این کلینیک با به‌کارگیری متخصصین مجرب و تجهیزات مدرن خدمات بسیاری در حوزه زیبایی و پوست و مو را انجام می‌دهد. تمامی جراحی‌های زیبایی در کلینیک لیا توسط پزشکان متخصص و در محیطی بهداشتی انجام می‌شود. برای دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه عمل‌های زیبایی می‌توانید با شماره تلفن‌ 09219779043 تماس بگیرید.

    برچسب‌ها:

    دسته بندی‌ها

    آخرین مقالات و اخبار

    بهترین جراح لیفت صورت تهران کیست؟

    افراد بسیاری با افزایش سن و ظهور‌چین‌وچروک‌ها روی پوست به سراغ عمل‌های زیبایی مانند لیفت صورت می‌روند. در جراحی لیفت صورت، پوست گونه و فک کشیده می‌شود تا خطوط این نواحی از بین‌ برود و در نتیجه‌ پوست جوان‌ و شاداب‌تر به‌نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید این عمل حساس و ظریف را...

    ماندگاری بوکال فت چقدر است؟

    عمل‌های زیبایی به شما کمک می‌کنند تا به چهره‌ای دلخواه خود دست پیدا کنید و اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید. جراحی بوکال فت روشی است که به تخلیه چربی اضافی صورت مخصوصاً ناحیه زیر گونه می‌پردازد و چهره‌ را خاص‌تر می‌کند. بسیاری از کسانی که قصد دارند این جراحی را انجام...

    همه چیز در مورد جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

    پوست دور چشم یکی از اولین نواحی است که با افزایش سن، چروک‌ها در‌ آن آشکار می‌شوند. با بالارفتن سن، بافت‌های زیر چشم ضعیف و شل می‌شوند. بدین ترتیب افراد در قسمت پلک پایینی با مشکلاتی مانند افتادگی یا پف روبرو خواهند شد. علاوه‌بر افزایش سن، ژنتیک نیز نقش مهمی در ایجاد...

     مقالات مرتبط

    اولتراپی چیست؟ مزایا، عوارض و ماندگاری

    اولتراپی چیست؟ مزایا، عوارض و ماندگاری

    اولتراپی (Ultherapy) را می‌توان به‌عنوان یک جایگزین عالی برای جراحی لیفت صورت معرفی کرد. چراکه بدون ایجاد برش و صرفاً به کمک تابش فرکانس‌های مختلفی از امواج فراصوت، می‌تواند علائم پیری مانند افتادگی پوست و چین‌وچروک‌های روی صورت، گردن و سینه و همچنین افتادگی ناحیه...

    هایفوتراپی بینی چیست؟ هزینه و مزایا

    هایفوتراپی بینی چیست؟ هزینه و مزایا

    هایفوتراپی بینی یک روش غیرجراحی است که برای بهبود ظاهر بینی و اصلاح نقاط ضعف آن به کار می‌رود. این روش با استفاده از امواج فراصوت با فرکانس بالا، تغییرات ظاهری بینی را ایجاد می‌کند. اگر قصد انجام هایفوتراپی بینی را دارید باید بدانید که این روش دارای تاییدیه FDA نیست و...

    هزینه هایفوتراپی صورت و غبغب در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

    هزینه هایفوتراپی صورت و غبغب در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

    اگر شدت علائم پیری خیلی زیاد نباشد و به‌ موقع برای انجام این روش اقدام شود، می‎تواند جایگزین جراحی لیفت صورت و رفع غبغب شود. با توجه به اینکه هزینه هایفوتراپی خیلی کمتر از جراحی لیفت و سایر روش‌های زیبایی است. هایفوتراپی یک روش غیرجراحی زیبایی است که از امواج فراصوت...

    نظرات شما

    0 Comments

    Submit a Comment

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *